אז זה זה

הארגון החברתי ZE.ZE מצא בית בגג שאכלס קודם את הנסיך הקטן. בתפריט: אוכל, שתייה, תרבות ופעילות חברתית, יא פרזיטים

הנסיך
הנסיך
15 במאי 2014

לפני כחודש התמקמו חברי ZE.ZE, ארגון שמנסה ליצור עשייה חברתית אטרקטיבית לצעירים ופעל עד היום ללא בית, על גג במדרחוב של נחלת בנימין (היכן ששכן קודם בית הקפה הנסיך הקטן). לקחו כמה שבועות עד שהמודל של המקום יתבהר לחלוטין ויוחלט על שם סופי, אבל כעת זה רשמי: החלל שבגג הבניין בנחלת בנימין 18 מתחיל דרך חדשה תחת השם "הנסיך", ואחת המרפסות המבוקשות בתל אביב תשמש מעתה כבית ליצירה תרבותית וחברתית, בבעלות משותפת של ZE.ZE והנסיך הקטן.

המקום מתפקד בשני ממדים: קודם כל כבית היצירה של הארגון שממנו מתופעלים כל הפרויקטים החברתיים, ובמקביל גם כמקום בילוי שאפשר לשתות בו בירה בכיף וליהנות מתוכן תרבותי היום. "הקהל שמגיע וצורך את התוכן שיש במקום משתלב למעשה בפעילות של ZE.ZE", מסביר יהונתן וינקלר, ממקימי הארגון. "אנחנו נותנים במה לאמנים צעירים או להקות צעירות שבאות להופיע, ותוך כדי אנחנו חושפים את הקהל לפרויקטים החברתיים שלנו ומאפשרים להם ליזום רעיונות לפרויקטים אחרים. הלקוח יכול להחליט עד כמה אקטיבי הוא מעוניין להיות, אנחנו לא דוחפים שום דבר בכוח".

עשייה חברתית וכוס בירה
עשייה חברתית וכוס בירה

עצם ההגעה למקום, גם אם זה רק כדי לשתות בירה, כבר תורמת לעשייה חברתית משום שחלק ניכר מן ההכנסות מופנות לתמיכה בפרויקטים חברתיים שארגון ZE.ZE מפעיל. "ברור לנו שכשאנשים יוצאים בערב, לאחר יום ארוך, הם לא בהכרח מעוניינים שיעמיסו עליהם עוד משהו שמצריך מהם מאמץ", אומר וינקלר. "אם יש הרצאה בפנים ולחלק מהאנשים זה לא מתאים הם יכולים לשתות את הבירה שלהם בכיף במרפסת, ואם מישהו מרגיש שהדבר האחרון שבא לו עכשיו זה להשתתף במשהו חברתי הוא יכול לשבת לשתות ולאכול עם החברים שלו. כמו כל דבר שאנחנו עושים חשוב לנו שגם המוצר הזה יעמוד בזכות עצמו בלי קשר להיבט החברתי ואנחנו רואים את המרכז כבית קפה, כבר וכמרכז תרבות ברמה הגבוהה ביותר".

ZE.ZE, נחלת בנימין 18, ראשון־חמישי 10:00־1:00, שישי 10:00־18:00, שבת 18:00־1:00