אחד מכל שמונה עולים חדשים בוחר לגור בתל אביב

נתוני משרד הקליטה מגלים כי ערי החוף הן האהובות ביותר על כ-15 אלף העולים לישראל בשנה האחרונה. תל אביב במקום השני בפופולריות, עם קרוב לאלפיים עולים שבחרו לרכוש בה דירה בתחילת השנה

תגלית. צילום: נמרוד סונדרס
תגלית. צילום: נמרוד סונדרס
19 באוגוסט 2015

הביקוש לדירות בתל אביב רק הולך ועולה, וצעירים רבים בישראל חולמים על החיים במטרופולין השוקק היחיד שיש לנו. מסתמן שגם בקרב עולים חדשים תל אביב היא פופולרית במיוחד. נתונים המגיעים ממשרד הקליטה מספרים שאחד מכל שמונה עולים חדשים, מתוך 15,630 העולים החדשים שהגיעו לישראל מתחילת השנה- בחר לגור בתל אביב.

הנתונים, שעובדו על ידי מחלקת המחקר והאסטרטגיה בחברת אלדר שיווק (המשווקת פרויקטים למגורים), מראים שמרבית העולים בחרו לגור בערי החוף של ישראל. נתניה ממוקמת במקום הראשון, עם 12.5% מהעולים שבחרו להתגורר בתחומיה, ולאחריה תל אביב, עם 12.3% שהם 1,919 עולים שרכשו דירה בעיר.

״באותו האופן בו תל אביב היא עיר מבוקשת עבור ישראלים, כך היא עבור קהלים שונים. עולים חדשים מגיעים בדרך כלל כשהם כבר מוכנים מראש לאחר בדיקה שעשו עבורם משפחה או חברים, ומי שיכול לאפשר לעצמו רוכש דירה בתל אביב. התקציב מדבר פה בעיקר״ מספר רוני כהן, מנכ״ל אלדר שיווק. רן בן אברהם, סמנכ״ל השיווק והייזום בצמח המרמן מוסיף: ״תל אביב היא האבן השואבת הכי רצינית בישראל, כולם רוצים לגור בה. אבל אנחנו נתקלים גם בעולים חדשים שמוכנים לוותר על תל אביב לטובת קרבה למכרים, ואז הם בוחרים בערים אחרות בהם מתגוררים עולים רבים, נתניה למשל״.

כבר ב-2014 מספר העולים הצרפתים לישראל היה הגבוה ביותר מבין כל המדינות, וגם השנה קיים שיעור גבוה של עולים מצרפת, כרבע מהעולים החדשים. בן אברהם מסביר זאת באנטישמיות הגוברת בצרפת, ומצביע על מגמה לפיה הצרפתים העולים קונים חנויות וחלקי מסחר, כתשתית תעסוקתית בישראל. ״מבחינת מגורים״, הוא מוסיף, ״הצרפתים מעריכים סטייל, ומגיעים עם מטבע חזק, כך שהם מתעניינים בפרויקטי יוקרה ומגורים ליד הים״.  במקום השלישי ברשימת הערים קולטות העולים נמצאת ירושלים, האטרקטיבית לרבים מטעמי דת ואידיאולוגיה, ומתחילת השנה השתקעו בה כ- 9.5% מהעולים (1,489 איש). חיפה מדורגת רביעית עם 6.8% מהעולים, ולאחריה אשדוד עם 6.2%. נוסף על גלי העלייה מצרפת, שיעור גדול של עולים ארצה הגיעו השנה מאוקראינה, רוסיה וארצות הברית, ואחוזים קטנים יותר אף ממדינות כבריטניה, הודו, איטליה, ברזיל, קנדה וארגנטינה.