אני אוהבת ת'קטנוע

שירות חדש בשם תלא־וספה מציע השכרה של וספה וינטג'ית פלוס סירה. יש כבר מי שנכנסו ככה לחופה

שירות Telavespa. צילום: ליהי אבידן
שירות Telavespa. צילום: ליהי אבידן
4 במאי 2014

אחרי האופניים הירוקים של תל אביב, התגלגל לפתחי העיר הטרנד הבא של השכרה על גלגלים: שיוט ברחבי העיר על וספה מקורית, כולל הסירה המיתולוגית. היוזמה העסקית הזאת נקראת TelaVespa, והיא ממצבת את עצמה כתחליף קצת פחות רטרו אם כי עדיין רטרו לנסיעות הכרכרה הנוסטלגיות שמעולם לא תפסו כאן בארץ.

מאחורי הדבר הזה עומדת דפנה קוצר, שיחד עם בעלה, יניב טורס, גיבשה את הקונספט בשנה שעברה, ויצאה לדרך לפני כמה חודשים. קוצר הצטיידה בארבע וספות חדשות מתוצרת וספה המקורית, משוחזרות ברוח שנות ה־60, והן עומדות להשכרה על בסיס שעתי, יומי או לילי. הנסיעה מוגבלת לרוב לתחומי תל אביב־יפו, אך ישנם גם מקרים יוצאי דופן.

"משכירים אצלנו הרבה לכבוד ימי הולדת או ימי נישואים, אפילו לפרסומות, ולא מזמן גם סקאזי ויהלי סובול יצאו לסיבוב. אבל המקרה הכי מיוחד שהיה לנו לאחרונה הוא של חתן וכלה מנהריה, שהחליטו להיכנס עם הווספה לחופה". קוצר לא התעצלה ושלחה לשם משאית, וגילתה פעם נוספת שהביקוש לווספות שלה חורג הרבה מעבר לגבולות העיר.

באתר תוכלו למצוא המלצות למסלולים שיכולים להתאים למצב רוח נוסטלגי, לטיול עם המשפחה וגם לערב רומנטי – טיול מחוף לחוף, ביפו ובדרום העיר, בנווה צדק ועוד. המחירים נעים בין 220 ש"ח לשעתיים (380 ש"ח לחצי יום) עד 4,000 ש"ח לחודש. קסדה תעלה לכם 15 ש"ח נוספים, ויש גם אפשרות לסלסילת פיקניק ורמקול. את מכל הדלק תצטרכו להחזיר כמו שקיבלתם אותו, וחוץ מזה כדאי שיהיה לכם גם רישיון לקטנוע בנפח 125 סמ"ק לפחות.

TelaVespa כל יום, 9:00־22:00. טלפון: 3373557־053