אנשי פרסום מתגייסים למען ההסברה הישראלית

קופירייטרים, מעצבים ושאר מתנדבים מתחום הפרסום ישתפו פעולה באירוע "צו 8 לברנז'ה", שמטרתו פיתוח וגיבוש פרויקטיים שיסייעו להסברה הישראלית או למורל הלאומי

6 באוגוסט 2014

אנשי מילואים יש גם בתל אביב, אבל איכשהו היא תמיד תקועה על תקן הבועה הלאומית. יוזמה טרייה ויצירתית בשם "צו 8 לברנז'ה", שתצא אל הפועל מחר (7.8), תנסה להפריך את התדמית הזאת מזווית נוספת. הרעיון הוא פשוט: אוסף של מתנדבים מענף הקריאייטיב, הפרסום והעיצוב יתאספו ויגבשו רעיונות בשלל תחומים – סרטוני הסברה, תשדירי רדיו, אפליקציות וכדומה, כל זאת על רקע הלחימה בדרום ובמטרה להרגיע ולהסביר את עם ישראל.

"קראתי כתבה שעסקה בזה שענף הפרסום מוקפא, בגלל שבין כל האזעקות וההלוויות קשה לראות משפחה צוהלת למקרר בעקבות שניצל עוף", מספר היוזם נדב רביב (40), איש פרסום ומנכ"ל חברת הסטארטאפ Inst-ore. "הרבה קמפיינים נעצרו ואנשי ברנז'ה פשוט יושבים בבית. אז פניתי לאמיר גיא, יו"ר איגוד חברות הפרסום, ואמרתי לו שאפשר לקיים אירוע שבו הם יתרמו את המוחות והרעיונות שלהם למען המדינה". רביב קיבל אור ירוק גם ממנכ"ל האיגוד, יגאל בראון, וגייס את אוניברסיטת תל אביב וחממת הסטארטאפ שלה StarTau, שתרמה את הלוקיישן.

הצוותים ישבו סביב השולחנות בספריית האוניברסיטה, כל שולחן והתחום שלו – רדיו, יוטיוב, אפליקציות, פרינט וכדומה. כל שולחן ינוהל על ידי בעלי תפקידים מעולם הפרסום, ובמשך שמונה שעות יעמלו הצוותים וינסו להגיע בסוף היום לפרויקט מגובש. "זה יכול להיות בתחום של הסברה ישראלית, תשדיר רדיו שירגיע אמהות או כל דבר שיכול לעזור. קופירייטרים, מעצבים, כל מי שיש לו רעיון מוזמן, לא צריך להירשם או לשלם".

מי יממן את הרעיונות שיצאו משם בסוף היום?

"אם יהיה רעיון לסרטון יוטיוב, יהיה מי שיפיק אותו בהתנדבות. אנחנו שם כדי שיהיו תוצרים, וכל האירוע הוא על בסיס התנדבותי והרוח הטובה של ישראל. בלי הקטע הציני התל אביבי של 'מישהו צריך לשלם על זה בסוף'".

בינתיים אישרו את הגעתם ארבעים משתתפים, אבל רביב וחבריו מצפים לכפול מזה. "תעשיית הפרסום מתאימה את עצמה למציאות. יש מלחמה והמוזות לא שותקות. בעולם הפרסום אין ביטוי מקביל ל'אדמה בוערת', אבל אנחנו לא יכולים לשתוק או לעצור".

"צו 8 לברנז'ה", 07.08 (חמישי), 10:00-18:00, אוניברסיטת תל אביב