בקרוב: חנות למוצרים ללא גלוטן מבית "קופיקס"

בעלי רשת קופיקס, אבי כץ, הצהיר כי ברצונו לפתוח חנות במרכז הארץ שתציע מוצרים ללא גלוטן בהפרש של כ-30 אחוז מהמחיר הממוצע בסופרמרקטים

ללא גלוטן. צילום: Shutterstock
ללא גלוטן. צילום: Shutterstock
24 בנובמבר 2014

חודש אחרי שמחאת הצליאק השתלטה על פיד הפייסבוק, רשת בתי הקפה קופיקס הודיעה, בינתיים באופן לא רשמי, כי תפתח חנות מוצרים ללא גלוטן במחירי עלות. כפי שפורסם בטיים אאוט בעבר, בבסיס מחאת חולי הצליאק, שאינם יכולים לעכל מזונות המכילים גלוטן, עומדים מחיריהם הגבוהים של מוצרי נטולי גלוטן. סל קניות בסיסי עשוי להגיע לעלות גבוהה כ-300 אחוזים מסל קניות "רגיל". ההערכה היא שכיום חיים בישראל כ-76 אלף חולי צליאק. דן סלומון, אב לילדה חולת צליאק ומי שעומד בראש המחאה, הציג אז את המחירים המפלצתיים שהוא נאלץ לשלם: ק"ג קמח ב-60 שקלים, פסטה ב-23 שקלים וכיכר לחם בינונית ב-25 שקלים.

השבוע פרסם אבי כץ, מייסד ומבעלי קופיקס, פוסט בדף הפייסבוק האישי שלו בו פנה לעוקביו בשאלה: האם חנות כזאת במרכז הארץ תיתן פתרון לבעיה? "עד שפתחתי את קופיקס לא נחשפתי לרמה של הבעיה וכמה אנשים זה מטריד", כתב שם. יחד עם שותפו גיל אונגר, מנכ"ל הרשת, החל כץ לגבש את הפרויקט, אך השניים עוד לא יצאו בהודעה רשמית. "מטה מאבק הצליאק יצר קשר ישיר עם אבי כץ", מספר סולומון. "גיל חזר אלי בנושא, ומשם המשכנו לדבר והעלנו רעיונות לדרכים שבהן יוכלו לעזור לחולי הצליאק".

החנות צפויה להיפתח בעוד כשלושה חודשים בגוש דן, והמוצרים בה יימכרו בהפרש של 30 אחוזים פחות מהמחיר הממוצע בסופרמרקטים. "עסקים וערכים הם לא מילה גסה. אני ממשיך וקורא ליצרנים ולרשתות השיווק לקחת אחריות חברתית כלפי ציבור חולי הצליאק. מחאת הצליאק לא תהיה מחאת הקוטג' 2".