סרטים שיאקים תופסים כ"חשובים"

למרות ומפני שאף אחד שאתם מכירים לא סבור כך

בפירוש סרט חובה. "הדירה"
בפירוש סרט חובה. "הדירה"
13 ביולי 2015

הדירה

בילי וויילדר (1960)

כי בגיל הזה, אם עדיין אין לכם קומדיה רומנטית אהובה, זה כבר מביך ורומז שיש בכם משהו מאוד לא מפויס. אבל אם בוחרים אחת, כדאי שהיא תהיה גם קלאסית, גם מתוחכמת וגם עם ג'ק למון. הסרט, אגב, לא באמת עוסק בנדל"ן, אבל כן נקרא על שם הסוגיה הבוערת – עוד נקודה לזכותו.

[tmwdfpad]

"התמוטטות"

ג'יי.סי צ'אנדור (2011)

המשבר הכלכלי היה רגע שהגדיר את הדור שלכם, אפילו אם הוא קרה רחוק ולא נגע בכם ישירות. אבל הוא גרם לכם לחשוב על כסף ועל נזילותו. זה לא שאתם רוצים ללכת לוול סטריט, אתם פשוט רוצים להציץ לשם. אבל ההשראה האמיתית של "המותחן המשרדי" (ז'אנר שהמצאנו הרגע) של ג'יי.סי צ'אנדור היא בכלל בכך שזהו סרט ביכורים של במאי ותסריטאי שהצליח לכתוב תסריט מספיק טוב בשביל לגייס אליו את קווין ספייסי ודמי מור. יצירתיות הם היו צריכים שם בבורסה.

"The Other F Word"

אנדראה נבינס (2011)

אתם לא פאנקיסטים, כמובן, ומעולם לא הייתם, אבל התרגשתם מאוד מהדוקו על חברים בלהקות פאנק שמגיעים לגיל העמידה, מקימים משפחות ומשתדלים לשמור איכשהו על גחלת האותנטיות שנשאו לאורך עשרות סבבים של ה־Warped Tour. איכשהו גם יש להם בתים הרבה יותר נחמדים משלכם – נראה שPאנק רוק זה עסק יוקרתי בארצות הברית (או שפשוט יותר קל לבנות בית בקליפורניה מאשר דירה בתל אביב). ועדיין, גם לגברים מקועקעים מלהקות שלא ממש שמעתם עליהן יש משהו לומר לכם על החיים.

"Liberal Arts"

ג'וש רדנור (2012)

זוכרים את החודשיים ההם שבהם שקלתם ברצינות קריירה אקדמית, עד שהבנתם עד כמה האקדמיה רקובה? חוץ מזה, אין שום טעם להיות פרופסור במדינה שחם בה מדי בשביל להסתובב עם ז'קט טוויד. במקום לסיים את התזה שנטשתם לפני ארבע שנים, קחו צלילה לתוך עולם הקולג'ים האמריקאי: גברים מזוקנים, עותקים של רומנים של דיוויד פוסטר וואלאס (טוב, עותק אחד של "Infinite Jest" – ספר שחובה לשקר שקראתם), נערות חריפות ומבטיחות. כל מה שהיה יכול להיות לכם, לו רק הייתם מסיימים את התזה ולולא היה פה חם מדי בשביל ז'קט טוויד.

כל סרט תיעודי אקולוגי

עדיף סרט עם יונקים ימיים ("The Cove", "Blackfish", אבל זה באמת לא משנה). זה נושא חשוב מאוד ואכפת לכם מאוד. והם גם חכמים מאוד. יצורים מופלאים.