חצרוני Vs. בן דיין

החלפת המהלומות הווירטואלית בין אורטל בן דיין לאמיר חצרוני עוברת לבית המשפט

אורטל בן דיין
אורטל בן דיין
10 ביולי 2013

השבוע יצא לדרך מה שעשוי להפוך לקרב האפי של האינטרנט הישראלי. בפינה הימנית, היישר ממכללת אריאל, פרופ' אמיר חצרוני – הטרול האולטימטיבי שאחראי לאמירות מלבבות כמו "ייתכן שנפטרנו בזול מפרזיט" (על משה סילמן ז"ל) או השוואה של נשות ישראל ל"סחורה באיכות בינונית ובמחיר מופקע"; בפינה השמאלית, היישר מהשולחן הקבוע בקפה אלבי, אורטל בן דיין – הגברת הראשונה של הפמיניזם המזרחי והאישה שעושה כמיטב יכולתה להפוך את הכינוי "אשכנזי" למילת גנאי.

לפני כשלושה חודשים, בעקבות סטטוס פוגעני במיוחד שפרסם חצרוני על מצעד השרמוטות, טענה בן דיין שהוא מכתת רגליו בדרום תל אביב "בין מכון אחד למשנהו". בשישי האחרון הוגשה לבן דיין תביעת לשון הרע על סך 40 אלף ש"ח. התובעים העלו סרטון המתעד את המסירה, והנתבעת העלתה לבלוג שלה את כתב התביעה במלואו.

אולי מיזוגן, אבל לא הולך לזונות. אמיר חצרוני
אולי מיזוגן, אבל לא הולך לזונות. אמיר חצרוני

חצרוני, עלו טענות שהחלטת לתבוע עכשיו כדי לקדם את הספר שלך, שייצא  לאור עוד כמה חודשים.

"חד משמעית לא. לקח זמן להכין את התיק – עורכת הדין שלי עסוקה בעיסוקיה המקצועיים, וכמדען מהשורה הראשונה בעולם בתחומו, אני נאלץ להקדיש לא מעט זמן למדע. זה אמנם רומן יוצא דופן בחתרנותו, מצחיק וסרקסטי, אבל הוא לא עוסק בפרשת חצרוני־אב"ד והוא אפילו לא מתרחש בימינו".

למה בכלל לתבוע במקום להשאיר את זה בגדר מריבה בפייסבוק?

"אב"ד הרשתה לעצמה לומר דברים שבכל קנה מידה הם שקר והכפשה. במלוא הצניעות, אני חושב שפסק דין בתיק הזה ילמד לקח לא רק אותה אלא את כל פעילי הרשת".

מאורטל בן דיין נמסר: "חצרוני ואני ניפגש בבית המשפט".