הופעות אינטימיות במיקומים סודיים: So Far Sounds מגיעים לארץ

אחרי שהגדירו מחדש במאות ערים ברחבי העולם מה זה באמת הנג אאוט, מגיע פרויקט so far sounds פעם נוספת לישראל. ליין אפ סודי ולוקיישן מרגש? הכול במרחק של מייל אחד

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
24 בדצמבר 2015

בעולם אפור בו לא קורה הרבה מחוץ לתודעה האינטרנטית, קבוצה של אנשים, סוג של תופעה אם תרצו, מחזירים אותנו קצת אחורה, לימים בהם אינטראקציה אנושית לא הייתה מילה גסה. ארגון So Far Sounds, מיזם הופעות חיות שפשט כבר על עשרים ערים בעולם ומגיע השבוע לתל אביב, יכול לשנות דבר או שניים בתודעתנו הסקפטית לגבי מוזיקה חיה והנג אאוט על טהרת ההנג אאוט. לא מומלץ לאנשים שמפחדים לצאת מהבית.

So Far Sounds נולדו בשנת 2009 בלונדון להורים הגאים רייפ עופר ורוקי סטארט. במהלך השנים הפרויקט התרחב והגיע ליותר מ-180 ערים ברחבי העולם, כשהבולטות הן לונדון (עשרים הופעות בחודש), ניו יורק (17 הופעות בחודש האחרון, למשל) וסיאטל. עיר נוספת ומפתיעה בה תפס המיזם חזק היא איסטנבול. הקונספט הוא פשוט – להחזיר את ההנאה שמאחורי ההופעות החיות, וכל זה באווירה אינטימית ובטוחה. סוג של נטוורק לאמנים, מוזיקאים, קהל ומארחים בבתים. ההרשמה מתבצעת באתר בכל פעם שמתקרבת הופעה חדשה בעיר אחרת בעולם. התאריך מפורסם וקדימה, להרשם. אבל חכו, יש קאצ': רק מי שמקבל מייל חזרה רשאי להגיע.

"בישראל נרשמו בערך 200 אנשים, וזו רק ההתחלה״, אומרת הזמרת והפרפורמרית סשה דניאל (בעבר סשה גרישקוב) שגרה ופועלת בניו יורק, ואחראית על השלוחה התל אביבית של הפרויקט. ״הרעיון נולד מתוך רצון עז לחוות מוזיקה חיה בצורה אחרת. נוצר משהו אינטימי בין הקהל לאמן, אף אחד לא מדבר ולא שולח סמסים. אלו גם החוקים שמדברים עליהם בתחילת כל מופע בכל עיר בעולם. מי שמגיע להופעות מכבד את המעמד. יש קסם בהופעות האלה שאין באף הופעה חיה אחרת שנכחתי בה".

אבל למה לשמור על הליין אפ סודי?

"הליין אפ סודי כי המטרה היא לחשוף את הקהל למשהו חדש. את מגיעה למקום לא מוכר עם אנשים לא מוכרים ומוזיקה חדשה. זה מוריד הרבה חומות, הכל מפתיע בהופעות האלה. האנשים שאת פוגשת, האמנים שאת מגלה ותחושות הבטן מתחזקות, משהו שכל כך חסר בעניי בחברה הדיגיטלית ולרוב מנותקת שלנו".

יכולה לתת לנו רמז לגבי ההופעה בארץ?

"ההופעה בארץ מתרחשת במקום שבו כבר עשינו הופעה בקיץ, חלל ביפו ולכל מי שמעוניין זה רק עניין של חיפוש קצר. מבחינת הופעות אני רק יכולה להגיד שהליין אפ מאוד מגוון וכל הלהקות שרות באנגלית. יש להקה אחת שהרבה נשים מאוד יתרגשו לראות, למשל. כל מי שנרשם יקבל מייל עם הפרטים אבל חשוב לדעת שאי אפשר פשוט להגיע. חכו למייל. ואז תבואו".

so far sounds יגיעו לישראל ב-27.12.2015 וההרשמה באתר תיסגר ב-26.

לפרטים נוספים והרשמה באתר.

רוצים אולי להיות חלק, להתנדב ולעזור בהופעה בארץ? דברו עם אדם.