העירייה עושה Share

העירייה החליטה לשתף את התושבים בהקמה של המרכז הקהילתי החדש בבית צעירות מזרחי. יש לכם רעיון מגניב? כתבו להם באתר

25 בדצמבר 2013

נהוג לחשוב על תל אביבים כעל אוכלוסייה אדישה, לא אכפתית ומכונסת בעצמה. מפגשי דיירים או ועדי שכונות פעילים הם משהו שלא נראה כאן כנראה מאז סוף שנות ה־80, אבל זה לא באמת אומר שלתל אביבים לא אכפת, זה רק אומר שהשיטות הישנות כבר לא מתאימות.

בעירייה מתחילים להבין את זה ולאמץ שיטות חדשות לעידוד תושבי העיר לקחת חלק פעיל ולהשפיע על אופי חיי הקהילה שלהם. בימים אלה עובדת העירייה על פתיחת מרכז קהילתי חדש בבית צעירות מזרחי שברחוב דב הוז, שעליו כבר דיווחנו כאן לפני מספר חודשים.

המטרה היא שהמרכז ישמש את כל תושבי השכונה ולכן הוא צריך להיות מותאם לאוכלוסיית מרכז העיר, שמאופיינת בשיעור גבוה מאוד של צעירים, משפחות צעירות, תושבים מעל גיל 65, עצמאים ופרילנסרים.

כדי להצליח להתאים את המרכז לאוכלוסיות שסובבות אותו החליטו בעירייה לשתף שיתוף משמעותי את הציבור בהחלטה על אופי המקום ועל הפעילויות שהוא יספק. כדי להשתתף בתהליך קבלת ההחלטות אין צורך להגיע לכל מיני מפגשים, אלא פשוט לגלוש באתר youtellus.tel-aviv.gov.il ולהציע רעיונות.

"שיתוף הציבור שנעשה עד היום התבסס לרוב על מפגשים פיזיים עם תושבים, וזה לא אפשר לנו להגיע למספיק אנשים", מסביר מיכאל וולה, מנהל יחידת הצעירים בעירייה שעומד בראש הפרויקט החדשני. "האינטרנט מאפשר ליצור תקשורת טובה ביותר בין העירייה ובין התושבים, ולהציע עוד דרך שבה האזרח יכול להיות פעיל וליהנות מהשיטה הדמוקרטית. לא צריך לפנות ערב כדי להגיע לאיזה מפגש.

"אלפי תושבים יוכלו להיכנס לאתר ולהגיד מה הם רוצים שיהיה במרכז הקהילתי, מהם הצרכים שלהם, ואפילו להציע רעיונות ספציפיים שעולים להם. הם יכולים לעשות את זה מהאייפד במיטה, מהמחשב בעבודה או מהאייפון בבית הקפה. אנשים יוכלו גם לקרוא מה אחרים כתבו, להגיב ולעשות לייקים. זו דרך שמאפשרת לקיים דיון פומבי ער עם המון אנשים".

בשישי האחרון התקיים ברחבת המתחם הפנינג רעיוני שהתניע את הפרויקט השיתופי, ומי שהגיע יכול היה לכתוב שם על לוח גיר ענק מה חשוב לו שיהיה במרכז. אנחנו מעדיפים לעשות את זה מבלי לצאת מהבית.