הצלצול הוא בשבילכם: אתרי האינטרנט שירחיבו לכם את האופקים

אחד בספטמבר עורר בכם געגוע לבית הספר? לא חייבים להירשם לתואר כדי לחזור ללמוד

לימודים באינטרנט. צילום: Shutterstock
לימודים באינטרנט. צילום: Shutterstock
1 בספטמבר 2014

Coursera

אם חשקה נפשכם במפגש עם המרצים והתכנים של האוניברסיטאות הטובות בעולם בלי לצאת מהבית, אתר Coursera הוא הפתרון בשבילכם. מעל 400 קורסים בנושאים מגוונים, הנלמדים במספר רב של מוסדות חינוך, נועדו להנגיש חינוך גבוה לכל איש ואישה בעלי גישה למחשב. הקורסים בנויים מהרצאות וידיאו קצרות, בחנים אינטראקטיבים ופורומים שבהם הכיתה יכולה לתקשר בינה לבין עצמה או עם המרצה.

EDx

לא מפתיע שבחברה המערבית ההיררכית צצו לצד Coursera האקלקטית גם אפשרויות וירטואליות אקסלוסיביות יותר – למשל EdX, ממשק חינוך וירטואלי המאגד את תכניהם של מספר מצומצם של אוניברסיטאות מובחרות מרחבי העולם, כמו MIT, הרווארד, ברקלי ואחרות.

מכון מגיד

מכון מגיד, מבית האוניברסיטה העברית, נועד לגשר בין החוקרים והמרצים באוניברסיטה לקהל הרחב, שאינו נמנה עם הסטודנטים מן המניין. המכון מקיים שיתופי פעולה עם מוסדות שונים. הבולטים שבהם הם מרכז יצחק רבין בתל אביב ומכון מנחם בגין בירושלים. ניתן להשתתף בקורסים במדעים מדויקים, מדעי הרוח, אמנות ומוזיקה בשעות הבוקר והערב (גם בבקרי שישי).

Bpm

במכללה לסאונד ומוזיקה מתקדמת מכשירים מדי שנה כ־900 בוגרים בתחומים שונים – תהליך היצירה, סאונד ועיצובו והפקה מוזיקלית. במכללה מציעים שיעורים, סדנאות אמן וחדרי חזרות מאובזרים לעייפה, שמהם עשוי לצמוח ה־jviews החדש, או לכל הפחות הדור הבא של תקליטני הסודה בר.

חמד"ע

חלקכם אולי זוכרים את הקמפוס המדעי חמד"ע מימיכם כתלמידים בחטיבת הביניים והתיכון. אם ביקרתם בכיתות ובמעבדות בתור ברווזונים מכוערים ומחוצ׳קנים ואם לא, כעת יש לכם אפשרות לחזור לשם כברבורים שאתם היום. כחלק מהניסיון להנגיש את השיח המדעי לכלל הקהילה, זו השנה התשיעית שבה מוצעים במקום קורסים והרצאות בנושאים שונים. הקהל הרחב מוזמן להקשיב וגם להשמיע את דעותיו בדיונים פתוחים.