הקוד האתי – דיני הפגנות

לכמה הפגנות אתם צריכים להגיע בשנה בתור שמאלנים שמכבדים את עצמם ואיך להתנהג ברשתות החברתיות בזמן הפגנות?

הפגנה בפתח תקווה (צילום: אריאל עפרון)
הפגנה בפתח תקווה (צילום: אריאל עפרון)
27 באוגוסט 2017

 

ספירה שנתית

כל שמאלן שמכבד את עצמו ומתגורר בארץ מחויב ללכת לפחות להפגנה אחת ברבעון (לשם ההברה: הפגנות למען טבעונות או זכויות בעלי חיים לא נחשבים לספירה, כי לזה אתם לא הולכים מפני שאתם שמאלנים. עצרת לזכר רבין – כן). ראו בכך דרך נוחה להתחמק מהפגנות בפתח תקווה.

 

פוסט מודרני

מותר ואף רצוי לתעד ברשתות החברתיות את ההפגנה להבדיל מכל פעילות אחרת שאתם עושים, כאן יש עניין בפרסום חי שלכם, ולו כדי לעודד אחרים. בכל זאת יש להימנע מהצפת הפיד, בייחוד במוצאי שבת. לייב פייסבוק זה נחמד, אבל רק אם הוא מכיל תוכן איכותי ולא רק את העורף שעומד לפניכם. כמו כן קחו בחשבון שאף אחד לא צופה בלייבים בפייסבוק עד שיש מכות עם שוטרים.

 

חופש הגירבוץ

לעומת זאת, אין לנצל את המרחב הווירטואלי לשיימינג. אתם בעיצומה של הפגנה סוערת שנראית לכם המקום הכי חשוב להיות בו עכשיו? סטטוסים שמתנשאים על מי שבחר להישאר בבית – לא יעזרו. יש גם אנשים שחושבים שאלדד יניב הוא לא משיח בן דוד, וזה בסדר.

 

מנוע המהפכה

אם אתם בעלי מכונית וההפגנה היא מחוץ לתל אביב, עליכם להציע את המקומות הפנויים במכונית לאחרים בכל הזירות הדיגיטליות. באפשרותכם לפנות תחילה לחברים דרך קבוצות הווטסאפ, ואם נותרו מקומות פנויים עליכם לפנות גם בפייסבוק לכך.