הקוד האתי של המונדיאל: האם נכון מוסרית לאהוד שלוש נבחרות?

מונדיאל 2018 (צילום: shutterstock)
מונדיאל 2018 (צילום: shutterstock)

אליפות העולם בכדורגל כבר כאן, אבל כולם קוראים לה מונדיאל, ולפני שכולם מתחילים להיות מטורללים סביב הטורניר הפופולרי גיבשנו כמה כללי יסוד: כך תעברו את התקופה הקשה הזאת ותצאו ממנה כשאתם מוסריים מתמיד

22 בנובמבר 2022

 

אזרחות כפולה

אי אפשר לרתום את העגלה לכל סוס בעולם, ואי אפשר להחליט שאתה אוהד את כל הנבחרות כאן ומסדר לעצמך תעודת ביטוח של חגיגות מול החברים. לכל אחד מותר לאמץ שתי נבחרות ולרוץ איתן כאוהד במהלך המונדיאל. מי שאמיץ ובוחר את אחת הנבחרות הקטנות, רשאי גם לקבוע שאחת הגדולות (ברזיל, גרמניה, ארגנטינה, צרפת) היא הנבחרת החלופית שלו, כדי שברגע שמצרים תודח עדיין יהיה לו עניין.

גנו את השלטון הקטארי

הרבה דברים רעים קרו כדי שהמונדיאל הזה יוכל להתרחש בקטאר. לא סתם קוראים לו "מונדיאל הדמים". עמדו דקת דומיה לפני כל משחק לזכר הפועלים הבנגלדשים ושחררו גינוי פומבי לשלטון הדכאני בקטאר. עכשיו אתם יכולים גם ליהנות וגם לחוש נאורים.

 נוכח נפקד

לבחירת הנבחרת שלכם יש השלכות לא רק בתחום פריבילגיות ההתנשאות על חברים, אלא גם בזכויותיכם כעובדים: אם אין במקום העבודה שלכם טלוויזיה ראויה, אתם רשאים לחתוך הביתה כדי לצפות במשחקים של הנבחרת שלכם, אבל בהם בלבד (עד לשלבי ההכרעה. משמינית שיגידו תודה שבאתם בכלל). כדי לא לייצר זעם על העובדה שנעלמתם בארבע, מותר לשקר ולייצר הזדהות רגשית עמוקה ביניכם ובין הפייבוריטית שלכם ("גרתי בקולומביה עד גיל 5, אבא שלי עבד בשגרירות").

המדינה היא אני

אם אתה לא מחזיק בדרכון רלוונטי, או לחלופין מחזיק בשתי חולצות שלהם בבית והיית בשני משחקים שלהם בעבר – אל תגיד "אנחנו" על נבחרת לאומית אחרת. זה שפעם אכלת בגט לא הופך אותך לצרפתי, פרנסואה.

תלבושת חוץ

אם אתם מעיל גיל 20 חל איסור ללכת עם חולצה של נבחרת בחוצות, אלא אם כן זה חלק מטקס של מנחוס שמלווה אתכם זה שנים. ככלל, גם אם אתם האדם הרציונלי בעולם יש לכבד לכל אורך המונדיאל את הרגלי המנחוס של הזולת, אפילו אם הם קיצוניים וכוללים אי החלפת תחתונים וכו'. חיה ותן לחיות כמו אידיוט.

הכנסת מארחים

צופים במונדיאל בבר? הקפידו לפרגן ולהזמין מינימום דרינק למחצית. יש הארכה? עוד דרינק.

בדיחות אשתי

אנחנו במונדיאל 2022. אם התבלבלתם והגעתם בטעות למונדיאל בימי ביניים כלשהם, אנא מסרו ד"ש לפלה והישארו שם. וזיכרו: הומור מיזוגני זה לאפסים.