הקוד האתי: דיני מוניות שירות

מתניידים במונית שירות בתל אביב? הנה הקוד האתי שרצוי וחשוב לשנן. ולא, אסור לעקוף את החבר'ה שמחכים כמה מטרים לפניכם

19 ביוני 2017

 

תפוס מקום

במקרה שלא הכנת מראש את סכום הכסף המדוייק לתשלום על הנסיעה (מישהו בכלל יודע כמה עולה מונית שירות?), עליך להשתדל להספיק לשלם תוך כדי העלייה למונית, אחרת עדיף שתמהר לתפוס מקום ותעביר את הכסף בהמשך. עמידה כפופה במונית והמתנה לעודף עלולות להביא להתרסקות שלך על אחד הנוסעים, ורוב הסיכויים שהוא יהיה האיש הכי מסריח במיניבוס.

אין הביישן עולה

ההמתנה למונית השירות צריכה להיות במיקום מרכזי ובולט, רצוי אפילו בתחנת אוטובוס. כמו כן יש לתת עדיפות לאלו שחיכו לפניך. הדבר נכון במיוחד ללילות העמוסים של חמישי ושישי (שבהם כמעט בלתי אפשרי לתפוס שירות 4 ו-5). קח בחשבון שלא כולם ינהגו כמוך ועליך להקפיד לעמוד שלך. אם אתה מהסוג שמוריד את הראש ומוותר, עדיף שתכין מראש שקית של פירות יבשים ונעליים נוחות – הלילה אתה הולך ברגל.

עקיפה לאחור

חל איסור חמור על תזוזה של כמה מטרים לאורך הרחוב לכיוון שממנו תגיע המונית, במטרה להקדים ולתפוס מקום. זיהיתם אפס שנהג כך? אתם לגמרי יכולים להתקדם לכיוון שלו, להמתין לידו ולהבהיר לו שהייתם קודם.

 

שוליית הקוסם

בחרתם לשבת בכיסא שמאחורי הנהג או בזה שלידו? ברכות, לקחתם על עצמכם את אחת המשימות החשובות בחיים האורבניים – העברת הכסף מהנוסעים אל הנהג וחזרה. אל תחמיצו פרצוף, אל תשחקו אותה לא שומעים.

נדנודי שינה

אין לכם כוח להעביר כסף? שמיעת מוזיקה בפול ווליום באוזניות וקפוצ'ון על הראש לא יצילו אתכם. התחזות לישנים כן.