הקוד האתי – דיני מנקים בבית

האם מותר להשאיר כלים מלוכלכים למנקה בכיור ומה לגבי העברת הטלפון שלו לחברים שמחפשים נואשות אחר מישהו שינקה להם את הבית? חוקי ניקיון לעצלן המצוי

גברת דאוטפייר
גברת דאוטפייר
20 בפברואר 2018

לשימוש עצמי

אם המנקה שלכם גם אש וגם מבוקש במיוחד, מותר לכם לא להעביר את הטלפון שלו לחברים נואשים שמחפשים מנקה. אם הוא עצמו ביקש מכם שתפיצו את בשורתו ברבים אתם יכולים לא לנקוט פעולה אקטיבית בנושא אבל כן רצוי שתיענו לפניות שמופנות אליכם. אם מישהו פרסם פוסט בפייסבוק שהוא מחפש עוזר אתם יכולים לשלוח לו את הפרטים בצ'אט, אף פעם לא כקומנט. שכרכם ייצא בהפסדכם.

ניסוי כלים

האם מותר להשאיר כלים מלוכלכים למנקה בכיור? מותר מבלי להתכוון לכך מראש, כלומר אם כבר יומיים לפני אתם מתחילים לתת לכלים להיערם כי יודעים שהמנקה מגיע אזי אתם פועלים באופן לא אתי. אם שכחתם לשטוף כלים עד למועד הגעתו והוא ייאלץ לעשות זאת, זה כבר סיפור אחר. הכוונה היא שקובעת. בכל מקרה, אל תיפלו מהכסא אם הוא ידפוק לכם חצי שעה נוספת רק כדי לנקות את הזוהמה שהשארתם בכיור.

שקט תעשייתי

אם אתם לא מתכוונים לסייע למנקה עדיף שתתחפפו מהבית ותנו לו לעשות את העבודה. החלטתם להישאר בכל זאת? אסור לכם לבצע שום פעולה שעלולה להביך אותו – סקס, אוננות, להסתובב בדירה בתחתונים, שימוש בסמים, בכי, האזנה למוזיקה בקול רם, צפייה באופירה וברקוביץ'.

מי לא פליט פה

המנקה שלכם מגיע מאחת המדינות שתושביהן מיועדים לגירוש? עליכם לבוא לקראתו בכל דרישה, לעגל את שכרו תמיד כלפי מעלה ובאופן כללי להתעניין בשלומו ואם הוא צריך עזרה כלשהי (מסמכים, עורכי דין, התארגנות על סמים קלים).