הקוד האתי: דיני נטפליקס

עם מי זה מוסרי לחלוק, אם בכלל, את חשבון הנטפליקס שלכם ומה עושים עם הסיסמה כשנפרדים מבן או בת הזוג עמו חלקתם צפייה?

22 באפריל 2018

שומשום היפתח

האם זה אתי בכלל לחלוק את הסיסמה שלכם לנטפליקס עם אנשים אחרים? אף שעל הנייר מדובר בהפרה של תנאי השימוש של החברה, המייסד והמנכ"ל של נטפליקס ריד האסטינג בכבודו ובעצמו אמר שלחלוק את הססמה זה "דבר חיובי". הוא כנראה לא פגש את האקסים שלכם.

תוכנית החלוקה

אז עם מי חולקים את חשבון הנטפליקס שלכם? באידיאל, עם אף אחד. במציאות הנוראית של יחסי תן־קח שבה אנחנו חיים אתם רשאים לחלוק עם שותף לדירה (בהנחה שאתם מתחלקים בכל החשבונות שווה בשווה), בן זוג שמתגורר איתכם (לכם היה מינוי לפני והוא הצטרף) ואפילו בן זוג שלא מתגורר איתכם באותה הדירה אבל אתם צריכים לייישר איתו קו בנוגע לצפייה בסדרות בשביל שלום היחסים.

תוכנית העלוקה

כל היתר: חברים, קולגות, עלוקות, אימא ואבא – פשוט שכנעו אותם לעשות מינוי בעצמם ולתמוך במיזם המרגש הזה ששם קץ לאחר שנים לדיקטטורה של "סברי מרנן".

אקס פראי מאוד

נפרדתם? מי שמכרטיס האשראי שלו יורד החיוב של נטפליקס הוא זה שיזכה בשירות. הצד השני יקבל תקופה של בין חודש לשלושה חודשים להתארגן על החיים שלו ועל מינוי משלו. בהנחה שהיחסים ביניכם אחרי הפרידה סבירים, יש ליידע אותו שבוע לפני הניתוק, ובכל מקרה אין לנתק אותו בתקופת זמן שבה משודר להיט שכולם מדברים עליו. אם זה נגמר כי הצד השני בגד בכם מותר לכם להחליף ססמה שנייה אחרי שהעפתם אותו מהבית. נו וויילד וויילד קאנטרי פור יו!

לכל איש יש שם

גם לאחר שלקחתם את פרופיל השימוש מהאקס, יש להישמר במיוחד משינוי שמו אל בן/בת הזוג החדש/ה שמצאתם/ן לכם/ן. שינוי שם יש לבצע רק חצי שנה לתחילת הקשר החדש לפחות.