הקוד האתי: איך להתנהג בסיטואציות שבהן כולם עירומים?

בארני עירום, מתוך "איך פגשתי את אמא"
בארני עירום, מתוך "איך פגשתי את אמא"

מה לעשות אם אתם צריכים פותחן בחוף והאדם הזמין עבורכם משתזף בעירום, מה חוקי הלבוש (או אי-לבוש) בסאונה והאם מותר לבהות באחרים?

30 באוגוסט 2018

הפוליטיקה של המבט

שיזוף טופלס או בעירום מלא הוא עניין די נפוץ באירופה. אך הישראלי הממוצע, שלא מורגל במראות כאלה, עשוי להתבלבל. זמן הבהייה שלכם מוגבל לשלוש שניות (לנשים שש שניות), במידה שאתם מרכיבים משקפי שמש ומורכבים במניפולציות בהייה, אתם יכולים להרחיב את משך הזמן, אולם האחריות עליכם. הצטלבות מבטים מביכה אחת ויצאתם מגה דושים.

שגרירים של כבוד

צריכים מצית, נייר גלגול או פותחן? האדם המשתזף בעירום הוא תמיד האופציה האחרונה עבורכם (אלא אם אתם בחוף נודיסטים, כמובן). הוא זה שחופשי ממוסכמות חברתיות, ואתם צריכים לאפשר לו מרחב בטוח כדי שהוא יסלול דרך לכולם.

שלא יאיידו אתכם

סאונה מעורבת בישראל (כזאת שלא מיועדת ספציפית לגייז) היא לרוב לוקיישן די סחי ושמרן, שבו גברים קירחים מדברים על נדל"ן. רוב האנשים יהיו לבושים במגבת או בבגד ים. הדרך היחידה לאתגר את השיח היא באמצעות מגבת קטנה, שמסתירה את המינימום. אם אתם גברים, קחו בחשבון שהתעטפות במגבת מטבח בסאונה בזמן שנשים סביבכם – עלולה לטמון בחובה סיכון. אם אתן נשים, קחו בחשבון שסאונה בקומפלקס של בריכה היא גם ככה מוקד משיכה לגברים לבנים עם כסף, ויש סיכוי שהם יגרמו לך לאי נוחות. את מוזמנת לשים עליהם זין.