הקוד האתי – דיני שידוכים

חבר או חברה מנסים לשדך לך מישהו או מישהי? אם את/ה תפוס/ה כרגע, אם השידוך לא עבד או שהמשדך רווק, כך עליך לפעול

דייט גרוע (צילום: shutterstock)
דייט גרוע (צילום: shutterstock)
28 בדצמבר 2017

 

סחורה משומשת

חבר או חברה רווקים מנסים לשדך לך מישהו? ראשית כל הם צריכים לתת גילוי נאות ולהסביר למה הם לא מנסים לשדך לעצמם את מי שהם מציעים לך. אם הם מצהירים שהם יצאו איתם בעבר ו"זה לא הסתדר", אתם רשאים לחפור עוד צקת ולראות אם הם לא מנסים בעצם להיפטר מאותו אדם ולזרוק אותו עליכם.

לא להרוג את השליח

שודכתם ולא עבד? אל תבואו בטענות למשדך (אלא אם הוא הסתיר מכם מידע קריטי במטרה לדחוף אתכם לדייט). דוגמאות למידע קריטי: פער מפחיד בין איך האדם נראה בתמונות הפייסבוק שלו למציאות, הפרעות נפשיות קיצוניות שיכולות לבוא לידי ביטוי בדייט ראשון (לא שיש עם זה בעיה, אבל כן צריך לעדכן), אקסים או אקסיות שקשורים אליכם, מדובר באדם נשוי (גם אם הוא בתהליכי גירושים חובה לעדכן) או ימני.

להחזיר טובה

לא חובה לעדכן את המשדך איך היה הדייט אלא אם הוא היה מוצלח או גרוע במיוחד. אם השידוך הצליח והמשדך עדין רווק, עליכם לבצע מאמץ כלשהו כדי לנסות לשדך לו מישהו ו/או להזמין אותו לבירה. אם תתחתנו אתם חייבים לו הזמנה לחתונה, אזכור בנאום שתיתנו בה וכליה במקרה שהוא יזדקק לאחת כזאת בעתיד.

לכל איש יש שם

הציעו לך שידוך אבל אתה תפוס כרגע? מותר להתעקש ולשאול במי מדובר לשם סקרנות פייסבוקית, בעיקר כדי להבין כיצד המשדך תופס אותך ביחס למין השני. לא אתי להציע חברות בפייסבוק לבחורה שניסו לשדך לך, אם אתם כבר במערכת יחסים חזקה אפשר אולי להתחיל לעקוב באינסטגרם הפחות מחייב – אבל בלי לייקים ובלי להסתכל בסטוריז.

 

[interaction id="5a44d323f39859000186fe08"]