הקוד האתי – דיני שיחות טלפון

האם מותר לסנן הודעות קוליות בוואטסאפ, מה עושים אם הבוס התקשר ולא עניתם והכי חשוב: מתי ולמי כן עדיף להרים טלפון?

ילדות רעות
ילדות רעות
24 בינואר 2018

אל תשמע ישראל

שיחות טלפון הוא פורמט אגואיסטי למדי, שמחייב את הנמען להפסיק את כל מה שהוא עושה כדי לענות לכם ברגע הזה ובאופן טוטאלי, וכל זאת למרות טכנולוגיות נהדרות שכבר זמינות לנו. על כן, ככלל, בכל פעם שאתם מתלבטים אם להתקשר או לסמס, עדיף לבחור באופציה האחרונה. מה שנקרא, אם יש ספק, אין ספק שנולדתם לפני 1985.

המועדפים

בשגרה, שיחות הטלפון היחידות שמותר לכם להוציא הן לנותני שירות, לאנשים מעל גיל 60 או למשטרת ישראל אם פורצים לכם לבית (ואתם חושבים שזה יעזור).

ניצול יחסי מרות

התקשרתם לבוס והוא לא ענה? לו מותר לסמס במקום לחזור אליכם. הבוס התקשר אליכם ולא הספקתם לענות? אתם חייבים להתקשר אליו חזרה. רציתם קפיטליזם, קיבלתם.

צו הרחקה

שיחת הטלפון היא אקט אגואיסטי לא רק כלפי הנמען, אלא גם ובעיקר כלפי האנשים שסביבכם. על כן אין לנהל שיחת טלפון במרחק של פחות מחמישה מטרים משני אנשים שהשיחה לא קשורה אליהם. כמו כן, אין לנהל שיחת טלפון באוטו אם אינכם הנהג, אלא אם כן הנהג נתן את אישורו.

האויב לא מאזין

גם ההרגל המגונה החדש של הודעות קוליות בווטסאפ ראוי לביקורת. מכלל זה נחריג אתכם רק אם אין לכם ידיים ואתם לא מספיק מוכשרים לכתוב עם אצבעות הרגליים. קיבלתם הודעה קולית? לגמרי מותר לכם לא לשמוע אותה ולהגיד אחר כך "אה כן, לא יכולתי להקשיב קודם ושכחתי". לעזאזל, תכתבו לבנאדם "תכתוב".