הקוד האתי – דיני תספורות גברים

האם יש לך זכות לחזור לתיקון התספורת, כמה טיפ להשאיר לספר ועד כמה זה מביך להראות לספר תמונה של תספורת שאהבת?

ג'יימס דין
ג'יימס דין
30 בינואר 2018

מפרק משפחות

הספר הקבוע שלכם לא נמצא? עבור הגבר הממוצע מדובר בבשורת איוב. אחרי שתתאוששו ממנה תמצאו לו מחליף חד פעמי; ומה תעשו אם המחליף סיפר אתכם טוב ממה שהקבוע יכול לחלום עליו? האם זה מוסרי לנטוש אותו עבור הסחורה החמה החדשה בעיר? עקרונית כן, אבל לא לפני שתעניקו למקורי עוד צ'אנס. הנוסחה היא כזאת: על כל שנתיים רצופות שבו אתם עם הספר הקבוע שלכם מגיע לו צ'אנס אחד. אתם איתו שש שנים? מגיעים לו עוד שלושה צ'אנסים. אולי ברגע שיבין שיש עליו איום חדש מבחוץ הוא ישקיע בכם שוב, ממש כמו בהתחלה.

תשלומים חופפים

לספר גברים לא חייבים לתת טיפ (מי ישמע מה הוא כבר עשה, והוא גם בעל המקום), אבל נהוג בהחלט להעניק לחופף טיפ של בין חמישה לעשרה ש"ח. הכסף יועבר לספר עצמו בתום התהליך תוך הדגשת המילים "זה לחופף". לטיב החפיפה אין השפעה ממשית על גובה הטיפ (אלא אם הוא פרץ מיוזמתו בעיסוי קרקפת או השפריץ על כולכם ובקושי "עשה טובה". במקרים כאלה אפשר להימנע מטיפ).

דוגמן ומופת

אנחנו ב־2018 ולגיטימי להראות לספר בסמארטפון תמונה של תספורת גבר שאהבתם והייתם רוצים שהוא יעשה לך משהו דומה. חשוב לזכור שאתם לא דוגמנים והסיכוי שזה ייראה דומה נע סביב 50 אחוז. יש חשוב לזכור גם שייתכן בהחלט שיצחקו עליכם, וזה יהיה לגיטימי.

תיקון עולם

להבדיל מתספורות נשים, לגברים אין זכות לחזור אל הספר ולדרוש תיקון לתספורת. זה עלה רק כמה עשרות שקלים וזה בלאו הכי יצמח מחדש תוך שבועיים. עם זאת מותר בהחלט ואף רצוי לשמור את הערת התיקון לפעם הבאה שבה תחזרו לספר.

בין הזמנים

לספרים מותר לאחר לכם (כלומר, שאתם תתעכבו על הספה עם משקה חם) עד 20 דקות. יותר מזה מותר לכם להתעצבן. מנגד לכם אסור לאחר ביותר מחמש דקות, אחרת הם ישתוללו. מה ההצדקה לחוסר האיזון הזה? אין וככה זה. תתמודדו. למה, יש הצדקה לזה שהם כולם סגורים ביום שני?