הקוד האתי – דיני טרמפים בעיר

האם אתם מחויבים לקחת טרמפ חבר רחוק שראיתם ביציאה מהופעה, האם יש חובה להוריד את הטרמפיסט שאספתם בדיוק בבית והאם יש לו השפעה על הקו המוזיקלי שנשמע באוטו?

טרמפיסט (צילום: שאטרסטוק)
טרמפיסט (צילום: שאטרסטוק)
7 בפברואר 2018

 

עזרה בדרך

יצאתם מהופעה או כל אירוע חברתי אחר שמרוחק לפחות 5 ק"מ ממרכז העיר ונתקלתם בחבר ממעגל שני שמחפש טרמפ? ככלל אתם מחויבים לקחת אותו ואת מי שנמצא איתו טרמפ, גם אם אתם לא מכירים אותם, לפחות עד לנקודה סבירה במרכז העיר. עם זאת, ישנן נסיבות מקלות: אם אתם עם בן/בת הזוג ובדיוק היה לכם ריב נורא או אתם אתם מאוד ממהרים מסיבה מסוימת. קחו בחשבון שבפעם הבאה שתיתקלו באותו אדם, תהיו מחויבים להמציא לו הסבר שמניח את הדעת.

מסלול מכשולים

המחויבות הראשית שלכם היא לחבר שלכם, אתם לא אובר. אם אספתם איתכם חברים בדרך הביתה, הפיזור אמור להתבצע בנקודה אחת שמסתדרת לכולם ולא מחייבת אתכם לשנות את מסלול הנסיעה באופן משמעותי. גם לכלל זה יש שני חריגים: אם מדובר בתנאי מזג אוויר חריגים מותר לצפות מהנהג לחרוג ממסלולו, ואם החבר שעצרתם לו טרמפ נמצא עם עוד ידידה, השעה היא אחרי 22:00 והיא מתגוררת מדרום או ממזרח לפלורנטין, אתם מחויבים להקפיץ אותה עד לביתה (אם היא רוצה בכך).

אמת או חובה

אם אתם משוטטים עם המכונית ברחבי העיר ונתקלים בחבר הולך, אין צורך לשאול אם הוא צריך טרמפ. לעומת זאת מותר לו לשאול אתכם (לאיזה כיוון אתה נוסע?) ואתם מחויבים לענות את האמת ורק את האמת.

מופע חימום

לטרמפיסט לעולם לא תהיה השפעה על הקו המוזיקלי שמושמע במהלך הטרמפ, אלא אם הנהג בחר להתייעץ איתו. במקרה שהטרמפיסט מחזיק בסמארטפון שלו מאגר בלתי נדלה של מוזיקה (אפל מיוזיק או ספוטיפיי) ויש לו חיבור מתאים, הוא רשאי להציע את שירותיו, אולם רק אם מדובר בנסיעה של יותר מ־20 דקות.