דרגו והצביעו: מהו הרחוב הכי יפה בתל אביב?

סמטאות עתיקות, מדרחובים וגם כמה מהשדרות המפורסמות בעיר. מיפו ועד רמת החייל, איתרנו עבורכם את הרחובות הכי יפים בתל אביב, למקרה שתרצו להרגיש קצת חו"ל במרחק עשר דקות מהבית. בחרו את המקום הראשון

17 ביולי 2017

למרות הרעש, הלכלוך והלחות הבלתי נסבלת, רחובות רבים בתל אביב מצליחים לנצח את המובן מאליו. השדרות המרשימות והמדרחובים הנסתרים משמרים את הרומנטיקה העירונית ומושכים אליהם את מחפשי הדירות וכרישי הנדל"ן. חלקם מרכזיים ושופעים באטרקציות ובילויים, ואילו באחרים תמצאו רק כמה דיירים ברי מזל (וכסף). מרחובותיה העתיקים של יפו, ועד התחושה הכפרית שמוצעת מעבר לירקון – אלו הרחובות הנחשקים ביותר בעינינו. ומה בעיניכם? הצביעו!

מדרחוב נחלת בנימין

נחלת בנימין (צילום: ShutterStock)
נחלת בנימין (צילום: ShutterStock)

מיקום: שוק הכרמל

מה הקטע?
אחד המוקדים הפופולריים ביותר בעיר, שמצליח למשוך אליו תושבים ותיירים כאחד – ובצדק. מלבד יריד האמנים המתקיים בנחלה מדי שלישי ושישי, שעשוי להיות מעט המוני מידי לאלו המחפשים להסתובב בשקט, מספק המדרחוב הפוגה קלה משוק הכרמל העמוס. לאחרונה אף כמה בניינים לשימור עברו מתיחת פנים והוסיפו ליופיו של הרחוב, המקבץ אליו חנויות בגדים, בתי קפה ואת אחת החומוסיות הטובות בתל אביב. בשעות הלילה משרתת נחלת בנימין היטב את הבליינים המקומיים עם מועדון הג'אז האינטימי "בית העמודים", הרוף טופ המוצלח "הנסיך" והחצר האחורית "ביצ'יקלטה".

מה תמצאו שם? קבוצות של אמריקאים בתגלית שמפרנסים את יריד האמנים ושרים "הבה נגילה" עם מגפון ברחוב

רבי יוחנן

קפה פועה (צילום: יולי גורודינסקי)
קפה פועה (צילום: יולי גורודינסקי)

מיקום: שוק הפשפשים

מה הקטע? קשה לבחור את הרחוב היפה ביותר בשוק הפשפשים. האזור כולו הוא תמהיל אחד גדול של אווירה יפואית מופלאה. רבי יוחנן הוא ייצוג הולם לתערובת שמציע השוק – בין המסעדה הווינטג'ית והמצליחה "פועה" לחנויות אופנה חדשות, תוכלו למצוא גם בגדי יד שנייה ופרטי אספנות קלאסיים. אפשרויות הבילוי ברחובות הסמוכים הן כמעט אינסופיות, והופכות את המדרחוב הקטן ללוקיישן אידאלי לשוטטות של שישי בצהריים.

מה תמצאו שם? אנשים שרוצים להתנחם בפריט יד שנייה אחרי שתקעו חומוס באבו חסן

נווה צדק

נווה צדק (Google Maps)
נווה צדק (Google Maps)
מיקום: שכונת נווה צדק

מה הקטע? כבר שנים ארוכות שהשכונה המוכרת אוחזת בתואר "האזור הכי יפה בתל אביב". בכל זאת, קשה לעמוד בפני הבתים הנמוכים והרחובות הצרים, שמרגישים כבועה בזמן בתוך תל אביב. על אף שנווה צדק נהייתה קצת שחוקה וממוסחרת, שווה להגיע דווקא לרחוב נווה צדק החותך את שבזי ההומה, לטייל בין הבתים ולספוג קצת אווירה.

מה תמצאו שם? תיירים צרפתים וצלמי חתונות שחושבים שלהצטלם בסוזן דלל זה רעיון מקורי

נתיב המזלות

נתיב המזלות (צילום: שלומי יוסף)
נתיב המזלות (צילום: שלומי יוסף)

מיקום: יפו העתיקה

מה הקטע? אם בא לכם להרגיש קצת תיירים, אזור יפה מזה לא תמצאו. אי אפשר להישאר אדישים לניחוח ההיסטורי של סמטאות העיר, המשקיפות על קו החוף המרשים של תל אביב. עבור אלו שמאסו בצפיפות העירונית – בילוי ביפו העתיקה יהיה אידאלי. למרות שמדובר באזור מתויר מאוד ובשעות היום תמצאו שם בעיקר קבוצות מטיילים, שווה לחפש את הפינות האותנטיות שהרחובות מציעים, וכמובן – את חוף הים הכי טוב בעיר.

מה תמצאו שם? תיירים וזוגות בדייט ראשון שמחפשים קצת רומנטיקה בתוך העיר

 ביאליק

כיכר ביאליק. (צילום: עיריית תל אביב)
כיכר ביאליק. (צילום: עיריית תל אביב)

מיקום: לב העיר

מה הקטע? במפגש הרחובות ביאליק ואידלסון, ממש לא רחוק מאלנבי, נמצאת הכיכר ההיסטורית, שנחשבת לאחד מאתרי המורשת החשובים בתל אביב. מלבד ביתו האקלקטי של המשורר חיים נחמן ביאליק, והקפה הוותיק על שמו בתחילת הרחוב, שוכן בית העיר – בניין מרשים ביופיו שהפך עם השנים למרכז תרבות ותערוכות. 

מה תמצאו שם? אנשים שהיו מתים לגור ברחוב ביאליק

בר הופמן

בר הופמן (צילום: שלומי יוסף)
בר הופמן (צילום: שלומי יוסף)

מיקום: המושבה האמריקאית-גרמנית

מה הקטע? הרחוב הציורי נמצא מרחק פסיעה מהנגריות והפיח של רחוב אילת. אם תפנו לרחוב אאורבך, המוביל לשכונה ההיסטורית, תשכחו בתוך שניות שבכלל הייתם בתל אביב ותרגישו בן רגע באירופה של המאה ה-19. כנסיית עמנואל והצריפים ששומרו לאורך השנים הפכו למוקד עלייה לרגל למטיילים, שמגלים שלא רק בנווה צדק אפשר להרגיש בחו"ל. אבל אל תצפו לבלות יום שלם בשכונה הקטנטונת. פסיעה קלה נוספת, דרומה מרחוב בר הופמן, תזרוק אתכם מיד בחזרה להמולה, היישר לרחוב שלמה הסואן.

מה תמצאו שם? מדריכי טיולים עם מדונה וקבוצות של פנסיונרים שעושים יום כיף בתל אביב

 

שדרות נורדאו 

שדרות נורדאו (צילום: שלומי יוסף)
שדרות נורדאו (צילום: שלומי יוסף)

מיקום: צפון ישן

מה הקטע? גם בצפון הישן המטופח, מתבלטות לטובה שדרות נורדאו רחבות הידיים. בין שני כיווני הכביש מפרידים שבילים נפרדים להולכי הרגל ולאופניים המשרתים היטב את המשפחות המתגוררות באזור. אבל מלבד יופיו, הרחוב שמתחיל באבן גבירול מקבל גם כמה נקודות בונוס על נקודת הסיום שלו – חוף מציצים. רק אל תחנו שם את האוטו בלילה, או שהוא יזכה למקלחת נכבדת של צואת עטלפים.

מה תמצאו שם? אנשים שקמים ב-6 בבוקר לעשות ספורט וקשישות עם סטייל

אוריאל אקוסטה 

אוריאל אקוסטה (צילום: שלומי יוסף)
אוריאל אקוסטה (צילום: שלומי יוסף)

מיקום: פלורנטין

מה הקטע? בלב השכונה הדרומית, בין ערימות הברים והחנויות, שוכן המדרחוב הקטן הקרוי על שם פילוסוף יהודי-פורטוגזי שהוחרם במשך שנים ארוכות ולבסוף התאבד. אבל אל תתנו להקשר ההיסטוריה להטעות אתכם. עם מינימום מכוניות ומקסימום אווירת פלורנטין, הפך אוריאל אקוסטה לרחוב נחשק ביותר בקרב מחפשי הדירות הצעירים. מתחת לאחד בנייני המגורים פועל אולם האירועים האינטימי "בית קרנדג'י", שמצליח כל ערב מחדש לבלבל את באיו, שנאבדים ברחובות הסמוכים ותוהים איך לעזאזל מגיעים למדרחוב הנסתר?

מה תמצאו שם? אנשים שחזרו מהודו, כלבים וברים תמוהים

שדרות ח"ן

שדרות ח"ן
שדרות ח"ן

מיקום: לב העיר

מה הקטע? את כיכר רבין והבימה מחברת השדרה היוקרתית, המאכלסת בעיקר את אלו שיכולים להרשות לגור בדירה בפריים לוקיישן הזה. בשל שבילי האופניים המוצלים ואווירת הבורגנות, השדרה מהווה עורק תל אביבי משמעותי עבור רוכבי אופניים שאבן גבירול פחות נאה עבורם ומשפחות עם ילדים שבדיוק יצאו מהיכל התרבות.

מה תמצאו שם? אנשים שרוטשילד המוני להם מידי

 בלפור

בלפור (צילום: שלומי יוסף)
בלפור (צילום: שלומי יוסף)

מיקום: לב העיר

מה הקטע? על אף שאין בבלפור יותר מידי אטרקציות מיוחדות, הרחוב משתחל לרשימה בקלות בזכות כמה מהבתים היפים בתל אביב, העצים המרשימים הנפרסים לאורכו ואיך לא – הלוקיישן המנצח. עם נתוני פתיחה כמו של בלפור, שמתחיל בשדרות רוטשילד ונגמר בשוק הכרמל, הוא הפך בקלות לאחד הרחובות הבולטים במרכז העיר. ולמקרה שתהיתם, מחירי הדירות בהתאם.

מה תמצאו שם? בורגנים

מיכ"ל

מיכ"ל (צילום: שלומי יוסף)
מיכ"ל (צילום: שלומי יוסף)

מיקום: לב העיר

מה הקטע? על המפה, מיכ"ל יכול להיראות כמו עוד סתם רחוב נידח ללא מוצא, עם מיקום לא רע בכלל. אבל מדובר באחת מפינות החמד של תל אביב. כשיורדים ברחוב בורוכוב לכיוון קינג ג'ורג', מגלים מובלעת קטנה ושקטה, הממוקמת ממש ליד כל ההמולה – ועדיין מצליחה להתחבא מאחור. לפני כשנה בניין מספר 20 ברחוב עלה לכותרות במפתיע כאשר בעל הדירות בבניין, אורי גלעדי, הלך לעולמו, הוריש לשוכרות שלו נכסים בשווי מיליוני שקלים – וגרם להרבה תל אביביים לקנא. 

מה תמצאו שם? הדיירות ברות המזל שקיבלו בירושה מבעל הבית שלהן את כל הדירות בבניין 

הגלבוע

הגבלוע (צילום: שלומי יוסף)
הגבלוע (צילום: שלומי יוסף)

מיקום: לב העיר

מה הקטע?
הרחוב האקסלוסיבי הזה, שהוא למעשה מדרחוב, נמצא ממש לצד שדרות רוטשילד ומחבר בין שנקין לבר אילן. בנייניו המעטים, שונים זה מזה מבינה אדריכלית ומקנים לרחוב מראה יוצא דופן בנוף התל אביבי.

מה תמצאו שם? את ארבעת האנשים שגרים שם

עמנואל הרומי

עמנואל הרומי (צילום: שלומי יוסף)
עמנואל הרומי (צילום: שלומי יוסף)

מיקום: צפון ישן

מה הקטע? הרחוב הלא מוכר הזה הוא בעצם יער אחד גדול. מרוב עצים לא רואים שמיים, ומרוב פירות שנופלים לא רואים מדרכה, והחורש שעוטף את הכביש הרחב מקנה לו תחושה אפלה בשעות הדמדומים. אולם מלבד יופיו, ידוע עמנואל הרומי כאחד הרחובות היחידים באזור בהם כלי רכב חונים במאונך למדרכה – דבר שהפך אותו עם השנים למוקד עלייה לרגל עבור מחפשי החנייה.

מה תמצאו שם? פסיכולוגים שייקחו מכם 500 שקל לפגישה ונהגים שנואשים לחנייה

רפידים

רפידים (צילום: שלומי יוסף)
רפידים (צילום: שלומי יוסף)

מיקום: מעוז אביב

מה הקטע? תמיד חלמתם לגור בעיר ולהרגיש בכפר? זה הרחוב בשבילכם. על אף שהוא מקביל לנתיבי איילון, ממבט ראשון קשה להאמין שרחוב רפידים נמצא בתל אביב: כמויות של חנייה, בתים נמוכים, חורש ואפילו בית ספר הנושא את השם האקזוטי "ונצואלה". לא פלא שתושבי השכונה הצפונית, שהוקמה במקור כשיכון לאנשי צבא, נוהגים בעצמם לכנות אותה "הקיבוץ".

מה תמצאו שם? משפחות צעירות שרצו אווירה סמי-קיבוצית מבלי לצאת מתל אביב

סמטת גולי קניה

גולי קניה (צילום: שלומי יוסף)
גולי קניה (צילום: שלומי יוסף)

מיקום: רמת החייל

מה הקטע? 
בקצה הצפוני של העיר, הנושק לרמת השרון, שוכן הרחוב המעגלי והלא מוכר, הקרוי על שם גולי אצ"ל ולח"י שגורשו בסוף תקופת המנדט הבריטי לאפריקה. מדובר ברחוב צר ושקט, המתאפיין בווילות חדשות וישנות כאחד ובו מתגוררות בעיקר משפחות אמידות שהשתקעו בצפון תל אביב.

מה תמצאו שם? פוליטיקאים ואנשי קבע שצהלה זה טו מאצ' בשבילם