טיול שורשים לסנטר: הסיור התל אביבי שיפיח חיים באלבום התמונות שלכם

סיורים מותאמים אישית בלוקיישנים שונים בעיר יהפכו את אלבום התמונות שלכם לחוויה מרגשת

הסיורים של מיכל ששון-ביבי
הסיורים של מיכל ששון-ביבי
1 בספטמבר 2014

מיכל ששון־ביבי היא מורת דרך מנוסה, המדריכה סיורים רבים בתל אביב. הייחוד שלה הוא בסיורי יום הולדת מותאמים אישית, העוברים במקומות שלמסיירים יש אליהם זיקה כלשהי. בפעם הבאה שלסבא או לסבתא יש יום הולדת או שההורים חוגגים יום נישואין – תשכחו מקניית ספר או קערה וקחו אותם למסע בזמן שיחזיר את כולם לילדות תל אביבית רחוקה בין הים, הכיכר והשדרה.

הסיור מלווה בהסברים של ששון-ביבי ובפיקנטריה, ומתובל בזיכרונות של החוגגים, בשירים, בסיפורים ובחפצים. החוויה מאפשרת למבוגרים לבקר במחוזות ילדות נשכחים, ובעבור הדור הצעיר זו הזדמנות לשמוע סיפורים נוסטלגיים לא בסלון עם אלבום תמונות מצהיב, אלא היכן שהדברים התרחשו.

ששון-ביבי בפעולה
ששון-ביבי בפעולה

איך זה בדיוק עובד?

"כשפונים אליי, אם זה ילד יום ההולדת עצמו או הגורם היוזם, אני מבקשת רשימת אתרים בתל אביב הקשורים למקום שבו האדם החוגג גדל – בית היולדות או הנמל שדרכו הגיע לארץ, הגן, בית הספר שלמד בו, תנועת הנוער, המקום שבו פגש את בן/בת זוגו ועוד. אחרי שמתגבשת רשימה, אני בונה מסלול – ובהתאם לאתרים וליכולת ההתניידות של הקבוצה יש ששוכרים רכב ויש שמחליטים על סיבוב רגלי. אני ממליצה לא לעשות את הסיור כהפתעה, כי גיליתי שההתרגשות הגדולה היא דווקא בהכנות, כשמחפשים תמונות ומסמכים, נזכרים ומתכננים יחד".

איך הסיור בנוי?

"במהלך הסיור אני מספרת את הסיפור ההיסטורי של הלוקיישנים והחוגג או החוגגים משתפים את כולם בזיכרונותיהם. תוך כדי כך, כולם מתבוננים בתמונות, ולפעמים באחד האתרים מחכה הפתעה – שכן או חבר נשכח. כל סיור הוא ייחודי ואישי. באחד הסיורים המשפחתיים למשל, כשהגענו לבית הסב בדיזנגוף, האם והילדים הכינו לו כדור סמרטוטים כמו שהוא תמיד מזכיר בהקשר לילדותו; בסיור אחר פצחו חבורת המשתתפים בשירה סוערת של המנון בית הספר כשהגענו למקום משכנו של התיכון ברחוב לסל; ובסיור נוסף חיפשנו על גדר בטון בשינקין חריטה של שמות שתי חברות ילדות ומצאנו אותה. הסיורים האלה הם מעין שחזור צבעוני של אלבום תמונות בנוכחות הילדים והנכדים".

סיור מותאם אישית החל מזוג ועד 50 איש – 1,534 ש"ח.

לאתר Tell Aviv