כל מה שצריך לדעת על רחוב הרצל

דירת שלושה חדרים ממוצעת באזור מושכרת בכ-6,900 שקלים, רק 6 אחוז מהתושבים גרים בדירות בבעלותם ובבחירות האחרונות 34 אחוז הצביעו למחנה הציוני. חשבתם שזול בפלורנטין? תחשבו שוב

רחוב הרצל (צילום: נמרוד סונדרס)
רחוב הרצל (צילום: נמרוד סונדרס)
17 בספטמבר 2017

איפה חותמים? רחוב הרצל מתחיל בחלקה המרכזי של העיר, בניצב לרחוב אחד העם, ומסתיים בחלקה הדרומי, סמוך לרחוב בן צבי. המחיר הממוצע לדירת שלושה חדרים באזור עומד על 2.6 מיליון ש"ח למכירה ו־6,900 ש"ח להשכרה. במאי נמכרה ברחוב דירת שלושה חדרים (53 מ"ר) תמורת 2.05 מיליון ש"ח. ביולי נמכרה ברחוב פלורנטין הסמוך דירת שלושה חדרים (47 מ"ר) תמורת 2.2 מיליון ש"ח.

מה הסיפור? הרצל נסלל בשנת 1909, מה שהופך אותו לרחוב הראשון בעיר העברית הראשונה. לאחר מלחמת העולם הראשונה הוא התבסס כעורק הראשי של העיר ומרבית הפעילות המסחרית שלה התנהלה בסביבתו. כפורץ דרך בתחום הביכורים, הרחוב איכלס גם את המעלית הראשונה של העיר, שהותקנה בכלבו בבניין במספר 16. מי שחלש בניחושים אולי יופתע לשמוע שהרחוב קרוי על שמו של חוזה המדינה בנימין זאב תיאודור הרצל, יליד 1860. על פי הגרסה הרשמית, הרצל נפטר בגיל 44 מדלקת ריאות, אבל מלחשים שהוא לקה גם במה שפעם כונה "מחלה חברתית", מה שבוודאי תרם להידרדרות מצבו הבריאותי ולמותו בגיל צעיר יחסית.

מה יש מסביב? רחוב הרצל מאכלס ברובו עסקים לממכר רהיטים וטקסטיל. בחלקו הצפוני נמצא מגדל שלום, גורד השחקים הראשון בעיר, שנבנה על חורבות הגימנסיה העברית הרצליה. בהמשך הוא חוצה את רוטשילד ומגיע לשכונת פלורנטין ושוק לוינסקי, מה שהופך את החלק הדרומי שלו מרחוב של ספות לרחוב של אלכוהול ומסעדות. אם תהיו שיכורים מספיק תוכלו לדמיין שאתם נשענים על מעקה בבזל.

הנאים השכנים? המדדים החברתיים בשכונה ממוצעים לעיר. על פי מדלן, 23 אחוז אקדמאים ושישה אחוזים גרים בדירות בבעלותם. בבחירות האחרונות 34 אחוז מהקולות ניתנו למחנה הציוני, 27 אחוז למרצ ו־11 אחוז לליכוד.