כנס לציון יום התחבורה הציבורית הבינלאומי – ללא נציג מהקואליציה

כנס מיוחד לציון יום התחבורה הציבורית הבינלאומי יתקיים בסינמטק. שר התחבורה ויו"ר השדולה לקידום הנושא בכנסת לא צפויים להגיע

אוטובוס. צילום: יולי גורודינסקי
אוטובוס. צילום: יולי גורודינסקי
17 בספטמבר 2014

יום התחבורה הציבורית יצוין מחר(חמישי, 18.9), בכנס שיתקיים בסינמטק תל אביב. את הכנס מארגנת עמותת "תחבורה היום ומחר" שמקדמת תחבורה בת קיימא בישראל, וייקחו בו חלק פוליטיקאים, חברות התחבורה הציבורית הגדולות בארץ וארגונים אזרחיים. בכנס יוצג סקר ארצי מקיף על שביעות הרצון משירות האוטובוסים על פי אזורים, יפורסמו תוכניות הפיתוח של התחבורה הציבורית לשנים הקרובות ותינתן התייחסות מיוחדת לפתרון הבעיות במגזר הערבי והנגשה לאנשים עם מוגבלויות. בין נושאי הדברים ניתן למצוא את חברי הכנסת ניצן הורביץ, דב חנין ותמר זנדברג וכן את סגנית ראש עיריית תל אביב והממונה על התחבורה, מיטל להבי, מנכ"ל בומברדייה ישראל יוסי דסקל ואחרים. מי לא יגיע? שר התחבורה ישראל כץ, למשל, ונציגים מהצד הימני של המפה בכלל. האם תחבורה ציבורית הפכה להיות נושא שמאלני?

את משרד התחבורה צפוי לייצג בכנס ראש הרשות לתחבורה ציבורית, מר מאיר חן, ולצידו ישתתף גם אשר דולב, רכז תחבורה ציבורית באגף התקציבים של משרד האוצר. הפוליטיקאים האחרים שמשתתפים בכנס הם מהצד השמאלי של המפה. אפילו ח״כ יריב לוין (ליכוד), יו״ר השדולה למען תחבורה ציבורית, לא ייקח חלק. משיחה עם תמר קינן, מנכ״ל "תחבורה היום ומחר", עולה שמדובר במקריות בלבד: "אני מודה שרוב חברי הכנסת שעוסקים בתחבורה ציבורית באים ממפלגות השמאל, אבל אנחנו מאוד מעוניינים לשלב חברי כנסת מכל המפלגות. אין לנו שום אינטרס מגזרי או פוליטי, ההפך הוא הנכון. פנינו להרבה פוליטיקאים מהימין שנוגעים לדבר, אבל יצא ששר התחבורה לא יוכל להגיע השנה".

האם רוב חברי הכנסת הפעילים בנושא תחבורה ציבורית הם מהשמאל?

"זו לא זכות ששמורה רק לשמאל. אני לא יודעת להגיד לך מדוע זה כך, אולי כי הם באופוזיציה? האמת – זה גם לא מתפקידי לעשות את הניתוחים האלה. לנו יש אינטרס מובהק ומעשי שנציג מכל מפלגה ישתתף בכנס. ח״כ יריב לוין מהליכוד הוא שותף מוביל ותומך בנושא, למרות שהוא בהחלט לא מחד"ש או ממר"צ. הוא עובד בצמוד לח"כ תמר זנדברג, אבל מעצם היותו חבר בקואליציה הוא עסוק יותר. אני מאוד מצטערת שאין נציג מהליכוד, מהבית היהודי או מיש עתיד, אבל אי אפשר להאשים אותם בהחרמות. חבל לי שכך המצב, הרי המטרה בכנס היא להעלות לסדר היום הציבורי את הנושאים והסוגיות שעל הפרק למען משתמשי התחבורה הציבורית".

מלשכתו של ח"כ יריב לוין נמסר בתגובה: ״ח״כ לוין לא יכול להשתתף באירוע בשל אילוצי לו״ז״.

לא התקבלה תגובתו של שר התחבורה, ישראל כץ.