לוגו לכל פועל: האפליקציה שתמתג לכם את העסק תמורת 50 דולר

חברה חדשה שהקימו שלושה צעירים מישראל מציעה מערכת עיצוב אוטומטית שתמתג לכם את העסק תמורת 50 דולר בלבד

Tailor Brand
Tailor Brand
22 בספטמבר 2014

שלושה צעירים ישראלים המתגוררים בברוקלין אחראים לאחד המיזמים המסקרנים שהוצגו החודש על במת התחרות "Disrupt Battlefield" של האתר TechCrunch בסן פרנסיסקו. מייסדי החברה Tailor Brand הצהירו שהם עומדים לשנות את עתיד העיצוב והמיתוג ולהעביר את התחום "דמוקרטיזציה" באמצעות אלגוריתם שיספק לכל עסק עיצוב אישי תמורת 50 דולר בלבד.

סיפורה של חברת Tailor Brands החל לפני כשנה, כשאחד משלושת מייסדיה, תום להט, נסע לטייל בניו יורק. תקופה קצרה וכושלת שבה עסק בעבודת כפיים תמורת לינה וארוחה בחוות ובבתים שבהם עבר גרמה לו להבין שכישורי העיצוב הגרפי שלו הם מוצר חשוב ונדיר. ״דרך אותם לקוחות ראשונים הבנו שלעסקים קטנים לרוב אין את היכולת הפיננסית לשכור מעצב, כך שהם נאלצים לעצב בעצמם או לפנות לאתרים כמו 99designs, שאמנם נחשבים זולים אך עדיין מבקשים בין 500 ל־1,000 דולר", מספר יהלי סער, שמעברו לניו יורק כלל הסבה מקצועית משחקן בסדרות ילדים ליזם הייטק.

השניים חברו למתכנת שהכירו בצבא, נדב שץ, ופיתחו יחד מערכת שלדברי סער "לא עובדת כמו מכונה במפעל באופן עיוור, אלא מעצבת בזמן אמת". הלקוח עונה על כמה שאלות שהמערכת מציבה בפניו, יוצר תמונה של סוג העסק והסגנון שלו, לצד העדפות העיצוב שלו. בסיום התהליך מוצג בפניו התוצר הסופי, אשר לעת עתה כולל לוגו, כרטיס ביקור וניירות מכתבים. במהלך השנה יעלו לאתר יכולות חדשות המיועדות לסוג העסק של המשתמש. בניגוד למעצבים פרטיים או לאתרי עיצוב קיימים הדורשים תשלום מראש, לפחות בחלקו, Tailor עובדת בשיטת "לא השתמשת – לא שילמת". את 50 הדולר המקנים ללקוח את היכולת להשתמש בעיצובים הוא נדרש לשלם רק לאחר שראה את התוצר הסופי והחליט שהוא לטעמו.

אף שההשקה הרשמית נדחתה בשל ההשתתפות בתחרות, האתר של החברה כבר באוויר. "בשלושת הימים האחרונים המערכת עיצבה מעל ששת אלפים לוגואים", חושף סער. כשהוא נשאל לגבי תגובתה של קהילת המעצבים, הוא מסביר כי "Tailor מיועד להעלות את הרף של העיצוב הבסיסי, שהוא זול מכדי שמעצבים יתעסקו בו בדרך כלל. אנחנו מורידים להם מהכתפיים אנשים שסתם נדנדו להם שיעשו את העבודה שלהם בפחות כסף. חוץ מזה, העיצובים הבסיסיים גורמים לאנשים להעריך עוד יותר את העבודה המושקעת שעושים המעצבים".