ליל האירוע: כל מה שתצטרכו לדעת לקראת מירוץ הלילה של תל אביב

מירוץ הלילה של תל אביב מציין ב־16.11 עשור של ריצה בחשכה. איפה רצים, אילו צירים ייחסמו לתנועה, איך תצלחו את המסלול ואיזו אפליקציה תעשה לכם את הלילה?

רוץ תל אביב, רוץ. מירוץ הלילה של תל אביב. צילום: רונן טופלברג
רוץ תל אביב, רוץ. מירוץ הלילה של תל אביב. צילום: רונן טופלברג
10 בנובמבר 2016

הפרטים שחייבים לדעת

כמה רצים?

10 ק"מ.

מתי מזנקים?

יתקיימו ארבעה מקצים שיוזנקו החל מ־20:45 במרווחים של רבע שעה. השיוך למקצה מופיע על מספר החזה שמחולק למשתתפים.

איפה מתחילים ומסיימים?

זינוק באבן גבירול (גשר בר יהודה), סיום בספורטק (שד' רוקח).

איך נרשמים?

ההרשמה המאוחרת פתוחה עד היום (חמישי) דרך אתר המירוץ: tlvnightrun.co.il. ניתן להשתתף מגיל 14.

כמה זה עולה?

185 ש"ח (הנחה של 45 ש"ח למחזיקי כרטיס דיגיתל).

מה מקבלים?

הרצים מקבלים ערכת ריצה שכוללת חולצה מנדפת זיעה, מספר חזה שנבחר על ידי הרץ וצ'יפ אלקטרוני. את הערכות יש לאסוף ממתחם מירוץ הלילה שבכיכר רבין מיום ראשון הקרוב עד יום שלישי הקרוב, בשעות 11:00 עד 21:00.

אילו צירים ייחסמו?

צירים רבים במרכז העיר ייחסמו, בהם אבן גבירול (זינוק), שד' בן גוריון, דיזנגוף, שד' בן ציון, ריינס, יהודה המכבי, דרך נמיר, שד' רוקח, ז'בוטינסקי, ארלוזורוב ופרישמן. הכבישים ייפתחו החל מ־24:30.

[tmwdfpad]

4 אפליקציות מומלצות לאצנים

Runkeeper

האפליקציה החינמית האולטימטיבית לחובבי ריצה בעלי נטייה ל־OCD. האפליקציה משתמשת ב־GPS של המכשיר כדי לעקוב אחרי הריצה/רכיבה/הליכה/זחילה למקרר שלכם, והיא מודדת את המרחק, את המהירות, את זמן הפעילות המצטבר ואת כמות הקלוריות שאתם שורפים בכל רגע ורגע מחייכם. האפליקציה גם מציעה דו"חות התקדמות מסודרים וכמו הביטוח הלאומי של הלב־ריאה שלכם, היא שומרת את ההיסטוריה הביורוקרטית של כל מה שאי פעם שרפתם.

Couch-to-5K

בטטות כורסה? האפליקציה הזאת תעזור לכם להפסיק להשלים סדרות ולהצליח להשלים 5 ק"מ של ריצה. האפליקציה מבטיחה להצליח אפילו מול המקרים החמורים ביותר של בטלה, והיא מתאימה למשתמש תוכנית אימונים הדרגתית הכוללת שלושה אימונים שבועיים של 20 עד 30 דקות כל אחד במשך תשעה שבועות. בסופם, כאמור, תוכלו לרוץ חמישה ק"מ בלי לעשות שורה.

Zombies, Run!
אם הכלל שלכם בחיים הוא לא לרוץ אף פעם אלא אם כן מישהו רודף אחריכם, אז זומבי ראן היא הדבר בשבילכם. האפליקציה מחברת בין שני טרנדים תמוהים של השנים האחרונות – ספורט וזומבים – ומכניסה אתכם לנעליים של "ראנר 5", גיבור שרץ כדי להציל את תושבי העיר המותקפת Abel Township. תוך כדי הריצה האפליקציה מחלקת לכם משימות ומפתחת את העלילה. היא גם עובדת יפה עם אפליקציות המוזיקה השונות, ומדווחת על ההתפתחויות העלילתיות רק בין השירים. כל שבוע אפשר לטעון פרק חדש של הסדרה.

Apple Music
ההגעה של אפל מיוזיק לישראל השנה הקלה כמובן את צריכת המוזיקה שלנו, אבל היא יכולה להקל גם את הסיוט המתקרא "אימון ריצה". אפל מיוזיק מציעה פלייליסטים כיפיים שמותאמים לפעילות ספורטיבית בכלל ולריצה בפרט. כמה אופציות מרימות במיוחד הן: Let's Get Physical הדאנסי; Pick Up the Pace למי שעבר לחיים בריאים אבל זוכר חסד נעורים לימיו הרוקריים המטונפים; Getting Ready for Date Night, שאולי לא נועד במקור לריצה אבל מציע שילוב כיפי במיוחד של אייטיז וניינטיז שיושב בול על שלבי החימום והשחרור.

ריצה לאובדי עצות: כמה טיפים חשובים

קשה באימונים, קל במירוץ
האימון הכי יעיל הוא זה שמחקה בצורה הכי מדויקת את המירוץ שתרוצו. השתדלו לשלב באימונים לפחות כמה פעמים את אורך הריצה שאתם מתכוננים אליה, את הקצב שבו אתם מתכננים לרוץ ואת סוג התוואי של המסלול (עליות, ירידות, שדה, אספלט וכו').

חוק עשרת האחוזים
כמתכוננים לקראת מירוץ ספציפי, מומלץ להגביר את מרחק הריצה באימונים בעשרה אחוזים מדי שבוע, לא יותר מזה.

תרגיעו עם האוכל
מומלץ להמתין שעתיים אחרי ארוחה לפני שיוצאים לאימון או למירוץ עצמו. מעבר לכך, אל תכניסו לבטן שום דבר שהיא לא מכירה ביום המירוץ.

אחרי הריצה
כחצי שעה־שעה אחרי אימון או מירוץ, מומלץ לצרוך באכילה או בשתייה מזון שכולל חלבונים ופחמימות. בימים שלפני המירוץ, מומלץ להגביר את צריכת הפחמימות.

שיא אישי
הדרך הכי יעילה לשבור את השיא האישי שלכם במירוץ היא לרוץ בקצב אחיד לאורך כל הדרך.

נעליים קונים בזול
כשאתם מתאמנים, זכרו להחליף את נעלי הריצה בערך כל 700־800 ק"מ של ריצה.

להתחמם ולהתקרר
מאוד מומלץ להתחיל ולסיים כל אימון בעשר דקות של הליכה וריצה קלה.

מבחן הדונלד טראמפ
אחת הדרכים לוודא שאתם לא קופצים מעל הפופיק ברמת הקושי של האימון היא היכולת שלכם לדבר במשפטים שלמים וקוהרנטיים. מחקר אחד, למשל, מצא שאנשים שרצו בקצב המתאים להם הצליחו לצטט תוך כדי ריצה את הצהרת הנאמנות לדגל האמריקאי, בעוד שמי שרץ מהר מדי כשל בכך בדרך כלל.