ללכת בין הטיפות

לאפליקציית ההודעות Drops, שפיתחו סטודנטים לארכיטקטורה מבצלאל, קונספט חדשני: תקשורת המבוססת על מיקום ולא על זמן

Drops - אפליקציית הודעות
Drops - אפליקציית הודעות
12 בפברואר 2014

קבוצת סטודנטים מהמחלקה לארכיטקטורה בבצלאל פיתחה אפליקציה חדשה שבאמצעותה ינסו לשנות את האופן שבו אנחנו מסתמסים. האפליקציה שיצרו, וכבר זמינה באפ־סטור, נקראת Drops (טיפות), והיא מבוססת על מיקום ולא על זמן. למה הכוונה? במקום לבחור נמען ולשלוח לו הודעה שיקבל באותו רגע כרגיל, ב־Drops בוחרים גם את המקום שאליו תישלח ההודעה, כך כשהנמען יקבל אותה רק כשיגיע למקום שאליו יועדה, גם אם זה יקרה מחר, בעוד שבוע או בעוד שנה. לא רוצה שבן הזוג ישכח להביא חלב? תכתבי לו הודעה שיקבל כשיגיע למכולת. רוצה להמליץ לחבר על מסעדה במזרח לונדון? כשיגיע לאזור יקבל את ההמלצה.

האפליקציה פותחה על ידי ארבעה סטודנטים במסגרת קורס פיילוט ראשון מסוגו ליזמות וטכנולוגיה במחלקה לארכיטקטורה, בהנחיית נשיא חברת Gigya לפיתוח פלטפורמות חברתיות, רולי אליעזרוב. האפליקציה זמינה כרגע רק למשתמשי אייפון אבל הגרסה לאנדרואיד אמורה לצאת כבר בשבועות הקרובים.

״בתשתית שלנו יש הבדל משמעותי מפלטפורמות אחרות של הודעות", מסבירה הלן וקסלר, אחת ממפתחות האפליקציה. "אנחנו מנסים ליצור את החיבור שבין החוויה הווירטואלית לחוויה פיזית, להביא למשתמש את המידע הרלוונטי בזמן ובעיקר במקום שהוא באמת צריך אותו. יש בזה משהו שהוא נגד האינטואיציה ואפילו חתרני – בזמן שכולם מדברים על תקשורת מיידית, כאן ועכשיו, אנחנו עושים תקשורת מושהית. גם המשתמש וגם השולח צריכים להתאזר באיפוק ובסבלנות כדי שהמידע יהיה יותר אפקטיבי. לדעתי זו אפילו חוויה רומנטית, כמו לקבל מכתב. ההפך מסיפוק מיידי״.

Drops - אפליקציית הודעות

הקונספט אכן נשמע ייחודי ומבטיח שהמידע המגיע למשתמש יהיה אקטואלי ומדויק. אבל מה הקשר ללימודי ארכיטקטורה? הלן מסבירה: ״בעידן שלנו ארכיטקטים צריכים להיות גם יזמים, עם ראייה רחבה ויכולת ליזום פרויקטים. הכלים של יזמות תורמים רבות לתחום האדריכלות, שהולך ונהייה יותר ויותר טכנולוגי. בנוסף, אם יהיו לנו מספיק משתמשים נוכל לייצר נתונים לטובת מחקרים בתוך המחלקה בבצלאל – האפליקציה נותנת מידע בזמן אמת שיכולה לעזור למתכננני ערים ומתכננים אורבניים״.

הלן מספרת שקבוצת המייסדים מתכוונת להמשיך ולמנף את האפליקציה לרישוי חברה, להגיש אותה לתחרויות ולחפש משקיעים. עכשיו נשאלת השאלה במה בוחרים – בעולם הסטארטפ או באדריכלות: ״אני לא דוגמה מייצגת כי מזמן החלטתי שלא אעבוד כארכיטקטית. מובן שחלק מהסטודנטים ימשיכו בתחום הזה. בכלל, קשה להגיד מה יהיה בעוד חמש שנים, הרבה תלוי בהצלחת האפליקציה. בכל מקרה אני חושבת שהגבולות בין התחומים מטושטשים מתמיד״.