מופע חימום: הופעות חיות תמורת הבגדים הישנים שלכם

"פסטיבל בסוודר", מרתון הופעות שתנאי הכניסה אליו הוא תרומת בגד לחסרי בית, יתקיים השבוע בבארבי

קבצן. הומלס. צילום: Shutterstock
קבצן. הומלס. צילום: Shutterstock
8 בינואר 2015

ג'ואי מ"חברים" כבר אמר את זה לפנינו: אין מעשה טוב שאיננו אנוכי. פיבי ניסתה להפריך את הטענה ורק גרמה למותה חסר הטעם של דבורה אומללה, אז בואו פשוט נודה באמת: בלתי אפשרי להתחמק מתחושת חסיד אומות העולם אחרי שעוזרים לזקנה לחצות את הכביש.

"פסטיבל בסוודר", שיתקיים בשישי הקרוב בבארבי, משלים עם התובנה הזאת ולוקח אותה צעד קדימה: מדובר בערב הופעות מושקע, וכל מה שנדרש מהמבקרים הוא להפקיד בכניסה פריט לבוש חורפי שיועבר לחסר בית בתל אביב. את האירוע תנחה דפני ליף, ובין המופעים המוזיקליים יעמדו על הבמה חסרי בית שיספרו את הסיפור שלהם, אחד מהם אף ינגן שיר.

מאחורי הפסטיבל, שיתקיים זו הפעם החמישית, עומדים המייסד ליאור לוי (37) וארבעה חברים. "הרעיון הוא מחזור אורבני שבו אנשים משלמים בסוודרים ובתמורה רואים הופעות של אמנים בהתנדבות. ברגע שהאירוע מסתיים אנחנו מחלקים את כל מה שנאסף ישירות לאוכלוסייה. אנחנו נגד גופים מתווכים ומעודדים אנשים לעשות את זה עצמאית", הוא מסביר.

השנה גייס לוי כמה אמנים שווים במיוחד, בהם הדג נחש, דן תורן, חמי רודנר, יהודה קיסר, עמיר לב ויעל דקלבאום. האמנים משתתפים בפסטיבל בהתנדבות, וגם האירוח בהתנדבות. "השנה גדלנו והפסטיבל יתקיים במועדון הבארבי. בשנה שעברה הגיעו הרבה אנשים וחלק נשארו בחוץ".

מה רמת ההיענות?

"אנחנו מקדמים את זה בעיקר בפייסבוק, מפה לאוזן ועם פלאיירים. האמנים עצמם גם עוזרים לקדם בפלטפורמה שלהם. אנחנו מעריכים שהשנה יגיעו בערך 1,000 איש. האירוע פתוח לכל מי שרוצה לתרום וליהנות. גם משפחות יכולות להגיע – זה בשעות הצהריים ובבארבי אסור לעשן. האירוע קהילתי ואנחנו משאירים אותו ככה, לא מתעסקים בפוליטיקה ולא מטיחים אשמה בעירייה. אנחנו לוחמי גרילה של חמלה".