עושים שכונה

אפליקציית "השכונה" מציעה מכירה וקנייה של מוצרים בין שכנים. כי השיט של הזקנה מקומת הקרקע הוא אולי האוצר שלכם

עכשיו דממה, סבתוש על הבמה
עכשיו דממה, סבתוש על הבמה
16 בינואר 2014

תקועים עם ספה ישנה? טלוויזיה מקרטעת? או שאולי סתם בא לכם להיפטר מכל הג'אנק שצברתם מבלי להזיע יותר מדי? תכירו את "השכונה", האפליקציה שבאמצעותה תוכלו להציץ אל החצר של השכנים שלכם, למצוא מציאות וגם לעשות כמה ג'ובות בעצמכם.

"השכונה" הוקמה כבר לפני כשנה אך רק בחודשים האחרונים החלה לתפוס תאוצה. 1,000 המודעות הראשונות שפורסמו באפליקציה הועלו על ידי תל אביבים, אבל היום יש בה גם פעילות מחוץ לעיר, עם 80 אלף מודעות שהועלו מיישובים אחרים. ועדיין, תל אביב היא, כמתבקש, העיר הפעילה ביותר באפליקציה.

בראש המיזם השכונתי עומד דוד כץ (31), יזם היי־טק והבעלים של חברת פיתוח האפליקציות טכנוסטלגיה. לאחר שבנה אינספור אפליקציות עבור חברות חיצוניות, חשב כץ על רעיון משל עצמו: אפליקציה חדשה המבוססת על מיפוי גיאוגרפי, המקשרת בין אנשים שרוצים למכור או לרכוש חפצים.

"זו לא נועדה להיות רשת חברתית אבל אני חושב שזאת כן אפליקציה חברתית", מסביר כץ. "כי בסופו של דבר אתה מתעסק עם השכנים שלך, ויש משהו חברתי בלמכור ולקנות מהשכנים שלך. זה הרבה יותר נחמד ואינטימי מסתם לקנות משהו באינטרנט".

בדומה לפלטפורמות יד שנייה אחרות, גם "השכונה" מציעה ערב רב של פריטים, החל מרהיטי וינטג' עתיקים, דרך פריטי אופנה וכלה בפיצ'פקעס נוסח ווים לווילונות. עם הזמן גילה כץ שרבים מחפשים עסקאות קטנות, ומתוך התובנה הזו לאחרונה הוסיף לאפליקציה שתי קטגוריות חדשות: 50 ש"ח ומטה, וחינם.

"התחלתי לשיב לב שאנשים מחפשים למכור דברים זולים, אז רציתי קטגוריות שמתמקדות בעסקאות כאלה. אנשים מכירים את האפליקציה, ואז הם עוברים על כל הבית ומחפשים למכור גם כל מיני דברים ב־50 ש"ח, דברים שהם לא חשבו שהם יוכלו למכור אי פעם".