עיריית תל אביב ניסחה הצעת חוק חדשה המתירה פתיחת עסקים בשבת

התפתחות במאבק על השבת: עיריית תל אביב תביא לאישור המועצה הצעה מעודכנת לחוק העזר העירוני במטרה לגשר על הפערים מול שר הפנים

סניף AM:PM בתל אביב. צילום: דוד פרץ
סניף AM:PM בתל אביב. צילום: דוד פרץ
17 ביולי 2014

עיריית תל אביב הודיעה היום (חמישי, 17.7) כי ניסחה הצעה מתוקנת לחוק העזר העירוני המתיר פתיחת מרכולים בשבתות וחגים, ותביא אותה לאישור מועצת העיר (לפני ההגשה למשרד הפנים). מטרת ההצעה המעודכנת היא לנסות ולגשר על הפערים מול שר הפנים שפסל את חוק העזר הקודם, ולהגיע לעמק השווה בסוגייה.

לפי עיקרי הצעת החוק המעודכנת, העיר תחולק לאזורים כאשר לכל אזור תקבע מכסה אזורית של היתרי פתיחת עסקים בשבת. בעירייה מוסרים כי בהקצבת המכסות, תינתן עדיפות למרכולים וקיוסקים הממוקמים בצירים ראשיים ובמרכזים בהם ישנם מקומות בילוי רבים. בנוסף, יישמר תמהיל של קיוסקים ומרכולים שיאשר שירות מגוון העונה על כלל צרכי התושבים.

מעיריית תל אביב נמסר: "ההצעה היא חלק מעמדתה העקרונית של מועצת העיר המבקשת לשמור על צביונה של השבת בעיר והמשך מתן השירותים הנדרשים לתושבים כפי שנתנו לאורך השנים. בדומה להצעה הקודמת גם הצעה זו מבטאת את הרוח התל אביבית הדואגת לקיום יום מנוחה בשבת כערך סוציאלי במדינת היהודים, לצד מתן השירות הנדרש למימוש החופש של כל אחד ואחת ליהנות מיום המנוחה בדרכו".