10 סטארטאפים תל אביביים שבאמת משנים משהו למישהו

לכולם יש רעיון לאפליקציה, אבל לפעמים הוא אשכרה טוב. מארון לגידול קנאביס ועד הסנג'ר שייקח לכם את החבילות מהדואר: אלו הסטארט-אפים המקומיים המבטיחים ביותר

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock
26 בספטמבר 2016

HEED

יזמים: ארי עמנואל (WME-IMG) ומתי כוכבי (AGT)
שנת הקמה: 2016
מספר עובדים: כ־100
משקיעים: החברות שבבעלות היזמים
כמה כסף גויס עד כה: עשרות מיליוני דולרים

 

פיתוח חצי תל אביבי שצלח את הרצתו הראשונה בשבוע האופנה בניו יורק (ממש לפני כשבועיים) ושואף להפוך לפלטפורמה דיגיטלית חשובה במדרגות הגבוהות של עולם האופנה, ולאחר מכן גם בעולמות המוזיקה והקולינריה. דרך אפליקציה שתושק בחודשים הקרובים, Heed תעביר שידורים חיים מתצוגות יוקרתיות, תקשר את הלקוחות עם המעצבים השונים ותעמיד את פריטיהם למכירה.

Leaf

יזם: יונתן אופיר
שנת הקמה: 2015
מספר עובדים: 15
משקיעים: בן בירון, CJV Capital, Advanced Nutrients, גרג וייס, מייקל קון
כמה כסף גויס עד כה: כ־2 מיליון דולר

 

ידוע שבכל סטארטאפיסט ישראלי מסתתר גם סטלן המתמסר לעת ערב למשחקי פלייסטיישן וצ'יטוס בטעם גבינה. יונתן אופיר לא נרתע מהשילוב בין העולמות כשפיתח לפני כשנה את LEAF – ארון גידול קנאביס אוטומטי המאפשר לכל אחד להפיק מהבית לפחות 110 גר' קנאביס בשלושה חודשים. לצד הסניף התל אביבי ליף כבר הקימה סניף בקולורדו החוקית, ובקרוב מאוד היא תתחיל להציע את הארונות למכירה, במחיר שלבטח לא יהיה שווה לכיסו של הסטלן הפלורנטינאי המצוי.

Fitfully

יזמים: רועי טרטמן, בתיה מך־שפרד וד"ר ירמי קמינסקי
שנת הקמה: 2014
מספר עובדים: 7
משקיעים: תוכנית המדען הראשי, פול אמסלם, EuropeanPioneers, ז'אן־דוד בניש, שוטארו קווארה
כמה כסף גויס עד כה: קרוב למיליון דולר

 

כפות הרגליים האומללות שלכם מאסו בנעליים שהגיעו מאסוס בציפייה גדולה אך חטאו בחצאי מידות, במקרה הטוב, לגודלן הממשי. פיטפולי – סטארטאפ בן שנתיים היושב ביד חרוצים – טוען שכ־30 אחוז מהנעליים הנרכשות ברשת מוחזרות בשל מידה לא נכונה, ומציע כפתרון אפליקציה חינמית (FF Virtual-Fit, זמינה כל מערכות ההפעלה) הסורקת את כפות הרגליים בדיוק רב, ועשויה לצמצם את תדירות ההגעות לסניף הדואר.

Kvisi

יזמים: ארז אדירי ועופר אלרום
שנת הקמה: 2014
מספר עובדים: 15
משקיעים: משפחה, חברים ואנג'ל עלום שם
כמה כסף גויס עד כה: קרוב לחצי מיליון דולר

 

קלישאת "הגט טקסי של עולם ה־X" נכונה מתמיד ביחס לאפליקציית כביסי, המבקשת לפשפש בכביסה המלוכלכת שלכם ולנהל אותה כמשרת נאמן. התהליך פשוט: קביעת שעה לאיסוף הכביסה באמצעות האפליקציה, מעקב אחר הסטטוס שלה במכבסה (בינתיים כביסי עושה הכל למעט הכביסה עצמה), קביעת שעה להחזרת השק וקבלת חשבונית במייל. כביסי זמינה להורדה חינמית באפל סטור ובגוגל פליי, והשירות כבר החל לרוץ במרכז תל אביב בהנחת השקה של עשרה אחוזים.

Missbeez

יזמים: גיל בוכניק ומאיה גורה
שנת הקמה: 2015
מספר עובדים: 12
משקיעים: גיגי לוי, startups, Target Ventures, OurCrowd, iAngels500
כמה כסף גויס עד כה: כ־2 מיליון דולר

 

קהל היעד של מיסביז הוא נשות קריירה החפצות בטיפולי קוסמטיקה בלי להיעדר מהמשרד. גם הפיתוח הזה מבוסס על שיטת גט טקסי – האפליקציה (חינם באפל סטור ובגוגל פליי) מתווכת בין קוסמטיקאיות עצמאיות למשתמשות העסוקות. לאחרונה השקיעו במיסביז כמה שמות מבטיחים, בהם קרן טארגט אירופה וקרן ההשקעות של דייב מק'לור.

6over6

יזמים: ד"ר עופר לימון וד"ר אלכס זלוטניק
שנת הקמה: 2014
מספר עובדים: 50
משקיעים: טריוונצ'רס, אלומות, תוכנית המדען הראשי
כמה כסף גויס עד כה: כ־3 מיליון דולר

 

אפליקציית GlassOn של הסטארטאפ התל אביבי 6over6, הצפויה להיות מושקת בדצמבר הקרוב, טומנת בחובה הזדמנות למהפכה בענף האופטיקה. היא תאפשר לקבוע בבדיקה זריזה בדיוק אילו משקפיים או עדשות מתאימים לכם, בהנחה שרוב מרכיבי המשקפיים אינם נגישים לטכנולוגיה שתאבחן את ליקויי הראייה שלהם בדיוק מרבי ולכן הם פשוט לא רואים כמו שצריך. החברה מתפתחת בקצב מרשים, ולאחרונה השלימה סבב גיוס בהובלת הקרנות טריוונצ'רס ואלומות.

Trench

יזמת: עדי שמש
שנת הקמה: 2016
מספר עובדים: 4
משקיעים: מרביב צולר (מנכ"ל ביטוח ישיר) וליאור רייטבלט (לשעבר מנכ"ל סופרפארם)
כמה כסף גויס עד כה: כחצי מיליון דולר

 

חדשות לבקרים נערכות מכירות יד שנייה במוקדים היפסטריים משתנים, ונראה ששוק מיזוגי המלתחות משגשג בקרב נשות העיר יותר מאי פעם. אתר טרנץ' מבקש להעתיק אותו לקהילה וירטואלית עם מטבע משלה ("Diamonds") שבו כל אחת יכולה למכור ולרכוש בגדים שהיא אוהבת בלי להוציא שקל אחד מהכיס.

Pink Park

יזם: תומר בלושטיין
שנת הקמה: 2011
מספר עובדים: 15
משקיעים: פרטיים ועלומי שם
כמה כסף גויס עד כה: כ־3 מיליון דולר
נהגים תל אביבים למודי ניסיון הגיעו למסקנה שבתל אביב לא מחפשים חניה אלא מזמינים אותה מראש. האפליקציה (חינם בגוגל פליי ובאפל סטור) משדכת בין בעלי חניות פרטיות, המתפנות מדי יום בשעות משתנות, לבין מחפשי החניה האומללים בעיר. העלות נמוכה בהרבה משל חניונים פרטיים (כ־10 ש"ח לשעה), והחשבונית נשלחת במייל.

מיגו

יזמים: עומר ראמי, בן איכל ורועי ינאי
שנת הקמה: 2015
מספר עובדים: 4
משקיעים: אורי לוין (מייסד ווייז) וקרן סם זל
כמה כסף גויס עד כה: כמה מאות אלפי דולרים

 

מיגו מנבאת עולם שבו תוכלו להזמין מוצרים מחו"ל בלי להתעמת עם פקידים זעופים בסניפי דואר ישראל. היא משמשת כסנג'ר האולטימטיבי: אתם מוסיפים את שם החברה לכתובת המשלוח ומצלמים את פתק הדואר הרשום כשזה נוחת בתיבה; האנשים של מיגו יביאו לכם את החבילה לאיפה שתרצו, מתי שתרצו, תמורת 19 ש"ח. להורדה בחינם באפל סטור ובגוגל פליי.

Bee

יזם: עידן בכר
שנת הקמה: 2012
מספר עובדים: 15
משקיעים: קרן לזרוס וחברת פלריום
כמה כסף גויס עד כה: יותר מ־4 מיליון דולר

 

דור ה־Y העירוני, הרואה במפתח שבדי אלמנט עיצובי יותר מאשר כלי פונקציונלי, משמש טרף קל עבור אנשי המקצוע המככבים בתחקיריו של חיים הכט. אפליקציית Bee מגייסת את חוכמת ההמונים כדי שאשליית המצ'ואיזם שלכם לא תנופץ כליל: היא מגלה מי הם אנשי המקצוע המועדפים על אנשי הקשר של המשתמש, באמצעות טכניקה דומה לזו של נוקנוק, ובכך דואגת שהוא לא ייפול על נוכל תאב בצע. האפליקציה זמינה להורדה בחינם באפ סטור.