פניית פרסה: עיר לכולנו תחבור לקואליציה

התנועה שמיתגה את עצמה בקמפיין הבחירות כאלטרנטיבה למדיניות חולדאי החליטה על כניסה לקואליציה שבראשותו. חברת המועצה שלי דביר: "לא ניתן לקרוא להצבעה שהתקיימה הצבעה דמוקרטית"

אהרון מדואל. צילום: מתי מילשטיין
אהרון מדואל. צילום: מתי מילשטיין
3 באפריל 2014

תנועת עיר לכולנו החליטה בהצבעה שהתקיימה אמש (רביעי, 2.4) על כניסה לקואליציה העירונית בראשותו של רון חולדאי. התנועה, שמיתגה את עצמה במועצה הקודמת ובקמפיין הבחירות כאופוזיציה לוחמנית למדיניות חולדאי, פנתה לכיוון ההפוך בהשפעתו של יו"ר התנועה אהרון מדואל, ראש האופוזיציה במועצה הקודמת. ההחלטה לחבור לקואליציה התקבלה על-ידי חברי התנועה ברוב של כ-70 אחוז.

"עיר לכולנו הודיעה בעבר שתקיים משא ומתן מול חולדאי במידה ותהיה אפשרות לקדם את המצע של התנועה, עם דגש על טיפול בנושאים הקשורים לדרום העיר", נמסר מאהרון מדואל. "מטרת ההצבעה הייתה להסמיך צוות משא ומתן שידון בטיוטת ההסכם הקואליציוני, ולכן עדיין לא ניתן להגיד שהכניסה הושלמה באופן סופי".

המהלך יותיר את מועצת עיריית תל אביב עם אופוזיציה אפסית המורכבת כרגע רק מחברת המועצה ציפי ברנד מסיעת ההורים. שלי דביר, חברת מועצת העיר מטעם עיר לכולנו, שבחודשים שעברו מאז הבחירות למועצת העיר היוותה את האופוזיציה המשמעותית היחידה לראש העיר ולקואליציה שלו, התנגדה נחרצות בישיבה שנערכה הערב לחבירה של עיר לכולנו לקואליציה.

רבים בתנועת עיר לכולנו הביעו עמדות דומות לשל דביר ולכן מעניין לראות כעת אם סיעת עיר לכולנו במועצת עיר תתפצל, ואם תנועת יאפ"א שמהווה כיום חלק מעיר לכולנו ומתנגדת נחרצות למדיניות שמוביל ראש העיר תפרוש מהתנועה.

"עיר לכולנו קמה כאלטרנטיבה למדיניות ראש העיר. זה החוזה שלנו עם הבוחרים וזה מה שרצנו איתו בקמפיין הבחירות", אמרה דביר לטיים אאוט אחרי ההצבעה. "זו הבטחה שחייבים לקיים".

אחרי שהמהלך ייצא לפועל, יש לך כוונה לפרוש מהסיעה?

"אני לא מתכוונת לחבור לקואליציה".

בנוסף, דביר טענה כי ההצבעה לא חפה מכשלים: "להצבעה לא ניתן באמת לקרוא הצבעה דמוקרטית. הודיעו לנו עליה רק שלושה ימים מראש, ואנשים נוספו בדקה ה-90 לספר הבוחרים. דמוקרטיה היא לא משחק של כיפוף ידיים", היא הוסיפה. "דמוקרטיה מהותית נותנת זכות ייצוג גם לאנשים שחושבים אחרת".