פרצוף חדש בשכונת שפירא: ח"כ איילת שקד

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, פתחה את הלשכה הפרלמנטרית שלה בשכונת שפירא שבדרום תל אביב: "תושבי דרום העיר נשכחו - זו אוכלוסייה שצריכה עזרה"

13 במרץ 2014

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, אמנם גדלה בצפון תל אביב, אבל היום (חמישי, 13.3) היא פתחה את הלשכה החדשה הכי רחוק שיש משם – ברחוב מסילת ישרים שבשכונת שפירא בדרום העיר.

שקד, שמתגוררת היום בשכונת בבלי שבצפון העיר, ידעה שאת הלשכה הפרלמנטרית תפתח בתל אביב, וכשהגיעה העת לבחור אזור, הבחירה בדרום העיר הייתה נראית עבורה כבחירה הטבעית: ״בגלל שאני תל אביבית, ידעתי שהלשכה הפרלמנטרית תיפתח באזור שקרוב אליי", מסבירה שקד. "תושבי דרום העיר נשכחו – זו אוכלוסייה שצריכה עזרה, ולכן בחרתי בשכונת שפירא, כמסר של חיזוק לתושבים וכדי להדגיש כי יש מי שדואג לתושבי דרום תל אביב עד שימצא פתרון למצב הבלתי אפשרי שלהם״.

ח"כ שקד, העומדת בראש השדולה למען השבת המסתננים בארצם, נמצאת בקשר הדוק עם ועד השכונות, שכולל בתוכו אזרחים משכונות רבות בארץ שחיים בשכונות שבהן גרים מבקשי משלט ומסתננים. "השטח גועש", היא מבהירה. "האזרחים מעידים על חשש מתמיד מיציאה מהבית, על חילול בתי כנסת באזורים שלהם, על אלימות גואה ברחובות ובאופן כללי על מצוקה יומיומית ועל תחושת זרות במקום שאמור להיות הבית שלהם".

ח"כ שקד מברכת על הנוכחות הרבה של נציגים משכונות דרום העיר במועצת העיר, וביניהם: חיים גורן (דרום העיר), אהרון מדואל (עיר לכולנו) וארנון גלעדי (ליכוד), ואומרת שעל תושבי דרום העיר להמשיך ולהציף את הבעיות שלהם מול עיריית תל אביב. בינתיים היא מבטיחה לנסות לסייע גם כן: ״יש כמות יפה של נציגים משכונות הדרום בעירייה והם צריכים לעשות שם עבודה. ברמה הארצית, משרד הפנים עושה עבודה נכונה, רק החודש חזרו מרצון 1,500 מסתננים, רובם מדרום תל אביב, ואם המדינה תמשיך לעודד את ההסדר הזה תושבי דרום תל אביב ירגישו בשינוי – כרגע זה טיפה בים״.

בימים אלה ח״כ שקד מקדמת את פרויקט פינוי-בינוי בכפר שלם בשיתוף עם משרד האוצר, רשות החברות הממשלתיות, משרד השיכון ועיריית תל אביב, ואת חוק כפר שלם אותו היא מקדמת יחד עם דב חנין.