"למה את משקרת?": צפו ברון חולדאי מתעמת עם תושבת העיר

תושבת גבעת עמל ב' לשעבר לא שכחה לרון חולדאי את הפקרת התושבים לידי בעלי ההון, וקראה בפניו בקלפי בשכונת בבלי: "הוא הפנה לנו עורף גם בכנסת". חולדאי השיב: "למה את משקרת? קיבלתם הון עתק". צפו בעימות

תושבת גבעת עמל מתעמתת עם חולדאי. צילום: דין אהרוני
תושבת גבעת עמל מתעמתת עם חולדאי. צילום: דין אהרוני
30 באוקטובר 2018

בקושי ארבע שעות נספרו מרגע פתיחת הקלפיות, וכבר ניתן לעמוד על ההתרגשות שהוא מעורר בקרב התושבים, לרבות כעסים שנאצרו במשך כהונתו האחרונה של רון חולדאי. עם הגעתו של חולדאי לקלפי בבית הספר ירושלמי בשכונת בבלי, תושבת גבעת עמל לשעבר הפנתה לעברו טענות קשות על אודות הפקרתם של התושבים למול בעלי ההון. "אני היום כבר תושבת בבלי, לא בזכותו – בזכות המאבק של תושבי גבעת עמל. הוא הפנה לנו עורף גם בכנסת", אמרה התושבת. חולדאי, שהתקשה לשמור על איפוק, טען בחזרה: "למה את משקרת? אתם כולכם קיבלתם הון עתק".

ב-2014 התפרסם הסכם הפינויים של תושבי שכונת גבעת עמל ב', ששטחה היה בבעלות משפחת כוזהינוף, יצחק תשובה ועיריית תל אביב. על פי ההסכם, שנועד להוציא לפועל את יוזמותיו הנדל"ניות של תשובה, העירייה הפקידה בידי הטייקון את פינוי תושבי השכונה הותיקה, בהיעדר הכרה של המדינה על אחיזתם בקרקע. מאז בוצעו פינויים אלימים בשכונה, וכן נוסח מתווה פיצויים בהכרעת בית משפט.

על פי ההערכות, תושבי גבעת עמל ב' יתמכו ביום הבחירות במועמד אסף זמיר, לאחר שנפגש עמם באחרונה והביע את תמיכתו בהם.