רותי דירקטור מונתה לאוצרת האמנות העכשווית של מוזיאון תל אביב

דירקטור תסיים בסוף החודש שלוש שנים כאוצרת הראשית של מוזיאון חיפה לאמנות, ותחל את תפקידה כאוצרת האמנות העכשווית החדשה של מוזיאון תל אביב

רותי דירקטור. צילום: עידו פדהצור
רותי דירקטור. צילום: עידו פדהצור

רותי דירקטור, שתסיים את תפקידה כאוצרת הראשית של מוזיאון חיפה בסוף החודש, התמנתה לתפקיד אוצרת האמנות העכשווית של מוזיאון תל אביב לאמנות. היא תיכנס לתפקידה החדש ב-1 באפריל 2014.

לאחר מיון ראשוני של פניות רבות, ערכה ועדת הבחירה של מוזיאון תל אביב לאמנות ראיונות אישיים ל-14 מועמדים ולבסוף בחרה בדירקטור, שתהיה אחראית לטיפול ופיתוח אוסף המחלקה, ובמקביל לתכנון וארגון תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות של אמנות עכשווית בינלאומית. היא תפעל תחת מנהלת המוזיאון והאוצרת הראשית, סוזן לנדאו.

כאמור, בשלוש השנים האחרונות כיהנה דירקטור כאוצרת הראשית של מוזיאון חיפה לאמנות, ובסוף השבוע האחרון נפתחו במוזיאון שתי התערוכות האחרונות שאצרה במסגרתו – תערוכת המחווה לאמנית ג'ודי שיקגו, "משולש שיקגו", ותערוכת היחיד של הצלם רון עמיר, ג'סר אל-זרקא הלוך-חזור.

בנוסף אצרה דירקטור תערוכות בגלריה של בצלאל בתל אביב וכאוצרת עצמאית. במהלך השנים כתבה על אמנות ב"חדשות", ב"מעריב", ב"העיר", ב"ידיעות אחרונות", ולפני כמה שנים פתחה את הבלוג "הצופה", שנחל הצלחה רבה.

במשך השנים לימדה דירקטור קורסים בנושאים שונים באמנות עכשווית, ישראלית ובינלאומית, במדרשה, בבצלאל, באוניברסיטת חיפה ובמסודות נוספים.