יורדים לאנדרגראונד: העירייה תבנה שישה חניונים תת קרקעיים חדשים

החניונים התת קרקעיים הולכים ומתרבים: בשנים הקרובות יתווספו כ־300 אלף מקומות חניה מתחת לעיר

חניון תת קרקעי. צילום: זיו שדה
חניון תת קרקעי. צילום: זיו שדה
25 בינואר 2015

נראה שגם בעיריית תל אביב הגיעו למסקנה שחלום הרכבת התחתית עוד רחוק, ולכן החליטו להשקיע כמיליארד וחצי שקלים בהקמת שישה חניונים תת קרקעיים ובהם כ־14,000 מקומות חניה חדשים. כיום ישנם כ־300,000 מקומות חניה בעיר. על פי התוכנית, צפויים החניונים החדשים להיפתח עד שנת 2018 ולהקל במקצת את מצוקת החניה המוכרת והמעיקה.

אחת השיטות ליצירת מקומות חניה ציבוריים היא ניצול תנופת בניית המגדלים בעיר תוך הבטחה להקצאת חלק מהחניות באותם מגדלים לטובת הציבור. "כיום, מדיניות הוועדה המקומית בתל אביב היא לתת היתרי בנייה למגדלים תוך הצבת תנאים להקצאת חניות לטובת הציבור", מסביר רן בן אברהם, סמנכ"ל הייזום והשיווק בחברת צמח המרמרן הבונה את פרויקט הדיור על חורבותיו של שוק בצלאל. מתחת לפרויקט מוקם חניון הצפוי להכיל כ־600 מקומות חניה, 330 מתוכם מיועדים לשימוש הציבור.

נוסף לחניון במתחם בצלאל מקימה העירייה חמישה חניונים נוספים, הגדול מהם נפתח לפני חודשיים מתחת למתחם שרונה ועם השלמתו יוכל לאכלס כ־10,000 רכבים. לא רחוק משם, במתחם גבעון שמשתרע בין הרחובות הארבעה, קרליבך, החשמונאים וארניה, נמצא בשלבי הקמה מתקדמים חניון שיכיל כ־1,000 מקומות חניה. את חניון בוגרשוב בפינת רחוב בן יהודה מתכננת חברת אחוזת החוף להפוך לחניון תת קרקעי שיכיל כ־214 מקומות, ובפינת הרחובות יצחק שדה והמסגר יוקם חניון ל־2,500 רכבים.

פרט למרכז העיר, צפויה העירייה לתת מענה למצוקת החניה גם באזור רמת החייל העמוס ולבנות שם את "חניון הברזל" שיכיל כ־600 מקומות במקום החניון העילי הקיים במקום. "העירייה יודעת שכל עוד המדינה לא משקיעה בתחבורה ציבורית, חייבים להקל עד כמה שניתן על מצוקת החניה שהולכת ומחמירה", מסכם בן אברהם.