פותחים שנה אקדמית: רוב השיעורים באוניברסיטת תל אביב לא יתקיימו

עוד קצת חופש: שנת הלימודים האקדמית נפתחה היום, אבל לא כסדרה. ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטה פתח בשביתה במחאה על תנאי העסקתו. מה זה אומר עלינו, הסטודנטים?

אוניברסיטת תל אביב (צילום: shutterstock)
אוניברסיטת תל אביב (צילום: shutterstock)
14 באוקטובר 2018

 

שנת הלימודים האקדמית באוניברסיטאות נפתחה היום (ראשון), אולם ארגון הסגל הזוטר במוסדות החליט לשבות ורוב השיעורים לא יתקיימו באוניברסיטאות תל אביב ובן גוריון. "השביתה הגיעה בלית ברירה, לאחר למעלה משנה של משא ומתן בין הארגון לבין הנהלת האוניברסיטה, במהלכה האחרונה ניסתה להרע את תנאי העסקתנו", נכתב בהודעת מהארגון. "חברי ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטה הם מהמובילים, המקצועיים והמשכילים בתחומם. הם כוח ההוראה העיקרי והחשוב באוניברסיטה ונקראים זוטרים רק בשל תנאי העסקתם – שכר שנשחק לאורך השנים, פיטורין, יחס מזלזל. עד תום השביתה, השיעורים והתרגולים לא יתקיימו".

>> הכירו את החתולים השונים באוניברסיטת תל אביב

אוניברסיטת תל אביב מסרה בתגובה כי "מדובר בשביתה מיותרת וחסרת הצדקה הפוגעת לחינם בציבור הסטודנטים. "כידוע ארגוני הסגל הזוטר חתמו לאחרונה על הסכם קיבוצי עם האוניברסיטאות העברית ובר אילן, כאשר ההסכם אושר על ידי הממונה על השכר במשרד האוצר ועם הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה. אנו סבירים כי הארגון היה פועל נכונה אילו היה נמנע מקיום השביתה, וזאת לנוכח ההתקדמות הרבה במשא ומתן ורצון הצדדים להמשיך ולקיים משא ומתן רצוף וכמובן שגם לאור נזקיה של שביתה כזו לאוניברסיטה, לסטודנטים ולחברי הסגל". באגודת הסטודנטים והסטודנטיות של האוניברסיטה תומכים בשביתה. "מקבלים באופן מלא את זכותם של חברי הסגל לתנאי העסקה הוגנים ומכבדים את מאבקם".

צומת מוכר ואהוב. אוניברסיטת תל אביב (צילום: שלומי יוסף)
צומת מוכר ואהוב. אוניברסיטת תל אביב (צילום: שלומי יוסף)

מה נחשב סגל זוטר? מורים או עוזרים בהוראה באוניברסיטה שאינם בעלי תקן בכיר: עוזרי הוראה (מסטרנטים וסטודנטים לתואר ראשון), אסיסטנטים ומדריכים (דוקטורנטים), עמיתי הוראה, מורים מן החוץ ברמה א' ו-ב', מורים ביחידה לשפות ומורים במסלול המקביל בדרגות הזוטרות. סטודנטים, במידה שלא קיבלתם הודעה מסודרת מכל מרצה ומרצה, הדרך הטובה ביותר לדעת אם השיעור מתקיים היא להתקשר למזכירות החוג בהקדם, או להגיע ולקוות לטוב. בהצלחה לכולם!