חשמל זורם בגלגליך: קבלו את האופניים החשמליים

האופניים החשמליים מאיימים להדיח את הסאגוויי. אקשן אמיתי לסולדים מסיבולת לב ריאה

אופניים חשמליים בתל אביב (צילום: בן קלמר)
אופניים חשמליים בתל אביב (צילום: בן קלמר)
15 ביולי 2009

אין ספק  שהקורקינטים החשמליים ושאר כלי הרכב הנטענים הם בין הפטנטים הבולטים שנראו בתחום התחבורה בעשור האחרון. מעבר לכך שהם מייעלים את ההתניידות בתוך העיר הם גם מתהדרים בגישה ירוקה ובריאה לחיים. ובעוד שרובנו כבר עברנו לפנטז על רולרבליידס שיגלגלו אותנו לחלל, אבי מוטולה ודני פינקלשטיין נשארו עם הרגליים על הקרקע וחשבו על הדבר שבאמת חסר בתל אביב – אופניים חשמליים. לאחרונה הם פתחו את חנות הדגל של החברה שלהם, DNA BIKES (אבן גבירול 35 פינת הנביאים), שמציעה למכירה, נכון לעכשיו, את הדגם הראשון של החברה, Zoom Airforce. אם גם אתם שונאים להגיע לעבודה מסריחים יותר מעוגת גרביים, ייתכן שזה הפתרון בשבילכם.

מבחינת עיצוב המוצר אין ספק שהחברה שמה דגש על פרקטיות ופחות מזה על סטייל. בעוד שהאופניים עצמם אולי לא מרשימים במיוחד מבחינה חזותית, הצורה הקומפקטית שלהם והחומרים הקלילים מהם הם עשויים דואגים לכך שמשקלם לא עולה על 12 ק"ג (משקל בסיס 8 ק"ג), פחות משליש ממשקלו של סאגוויי, כך שאפשר לסחוב אותם ממקום למקום בלי לשבור את הגב. הם אמנם מגיעים רק למהירות של כ-12 קמ"ש, אבל הם מצוידים גם בפדלים אופציונליים למקרה שאתם ממש ממהרים. כמו כן הם גם מתקפלים כדי לאפשר אחסון נוח ויש להם מנגנון נגד גניבות, שמפצה על העובדה שהם נראים קצת כמו אופניים של ילדים.

ואם בילדים עסקינן, משרד התחבורה קבע שהנסיעה על האופניים החשמליים מותרת מגיל 3, אבל בעלי החברה ממליצים להתיר את השימוש לבני 9 ומעלה. ככה שהורים שמתעצלים לאסוף את ילדיהם מבית הספר יכולים פשוט לשלוח אותם לדרכם בבוקר עם סנדוויץ' וג'י.פי.אס וברוך שפטרנו. מחיר האופניים עומד על 4,300 ש"ח, זול יחסית למתחרים בשוק, והעובדה שהם פועלים על מצבר יכולה לחסוך לצרכני הבנזין שביניכם הון על דלק.