מהי העיר שהכי טוב לחיות בה בעולם?

אנחנו אף פעם לא מפחדים מקצת תחרות, אבל כשקיבלנו את תוצאות אינדקס החיים בעיר של Time Out מיהרנו לחפור בנתונים על תל אביב ובעיקר לוודא שאין עיר טובה יותר בעולם. גילינו שיש (11 ערים עקפו אותנו בדירוג הכללי), אבל גם שיש כמה דברים שאנחנו בלתי מנוצחים בהם. כן, הם קשורים בעיקר לסקס ולאוכל

סקר הערים הבינלאומי
סקר הערים הבינלאומי
28 בפברואר 2018

15 אלף בני אדם נסקרו ב־32 ערים במהלך דצמבר 2017 וינואר 2018, ונשאלו שאלות לגבי היבטים שונים של חייהם. אינדקס החיים בעיר של Time Out חושב באמצעות שיטת ניקוד שמשקללת אוכל, שתייה, תרבות, חברותיות, יוקר מחיה, אושר ועירוניות. אינדקס החיים בעיר של Time Out לא רק דירג את הערים הטובות בעולם, אלא הצליח להצביע על מה שגורם לתושבים לאהוב את העיר שלהם ולהתרגש ממנה: הם סועדים במסעדות באופן תדיר ומדרגים גבוה את איכות המזון והשתייה; הם מציינים לטובה את התרבות, המוזיקה וחיי הלילה בעיר; אוהבים את השכונה שלהם ומרגישים בנוח להיות מי שהם. עיר שמציעה את כל אלה יכולה להרשות לעצמה לסבול מכמה פגמים (כמו יוקר מחיה ותחושת ביטחון רעועה) ועדיין תהיה אהובה על תושביה. גם בעיות תחבורה מעצבנות מאוד, אבל לא מונעות מאנשים ליהנות מעירם.

סקר הערים הבינלאומי
סקר הערים הבינלאומי

לערים שזכו בתואר הטובות ביותר בעולם:
לונדון
ליסבון
ברצלונה
מלבורן
שיקגו

זן ואמנות החיים בתל אביב

66 אחוז מהתל אביבים חשו שמחה ביום שבו הם ענו על סקר הערים של Time Out. זה אולי לא נשמע הרבה, אבל כשלוקחים בחשבון את המשמעות העמוקה של מושגים כמו "שמחה" או "אושר" והנוכחות שלהם בחיים שלנו, המלאים בחרדות ונוגדי דיכאון, העובדה ששני שלישים ענו תשובה חיובית על השאלה הזאת היא סימן טוב.

בעשורים האחרונים השאלה "איך להיות מאושר" החליפה את השאלות הגדולות על "מהו אלוהים" או "מהי תכלית הקיום". בני אדם מחפשים את הסוד לאושר, ולכולם – מחפפני ניו אייג' ועד כתבות בסגנון "האישה הזו מתה בגיל 100. רגע לפני מותה היא חלקה את הסוד לאושר. אתם תידהמו ממה היא אמרה" – יש פתרון. אבל התל אביבים יודעים יותר טוב מזה. התל אביבים לגמרי בודהיסטים. אנחנו מבינים שהכל בר חלוף, גם עושר (החודש נכנסו לי 10,000 ש"ח, בחודש הבא אין לי עבודה על אף תסריט) וגם עונג (תיזהרו עם הדאון של MD בפורים, הוא קשה במיוחד). הקיום שלנו כאן ארעי כל כך ותלוי על בלימה, אין לנו ברירה אלא לאמץ את הרגע ולא להיאחז בשום דבר. בתי הקפה והברים מלאים לא בגלל העצלנות שלנו, ואנחנו לא מתנפלים על סיילים באסוס מתוך חומרנות. אנחנו פשוט כאן ועכשיו כי אין ברירה. האושר התל אביבי הוא שילוב של זן ונהנתנות, או מוטב לומר: זן ואמנות החיים האורבניים.

(נדב נוימן)

סקר החיים בתל אביב

סקר החיים בתל אביב

סקר החיים בתל אביב

סקר החיים בתל אביב

סקר החיים בתל אביב

סקר החיים בתל אביב