מהפכת הדפוס: הקבוצה שמציעה לסטודנטים להדפיס בתמורה לעוגיות

תקופת המבחנים בעיצומה ואין לכם מדפסת בבית? הכירו את קבוצת הפייסבוק שתפתור את זה. בואו לצד המדפיס, יש לנו עוגיות

עוגיות במקום אותיות. צילום: shutterstock
עוגיות במקום אותיות. צילום: shutterstock
31 בינואר 2016

השנה היא 2016 והחיים הם לא מה שציפינו. הימין בשלטון, צ'וקרים חזרו לאופנה, אמנים החליטו ש־69 זה גיל מגניב למות בו, ולאף אחד אין באמת מדפסת בבית. אכן, מציאות לא פשוטה. תקופת המבחנים הבאה עלינו לטובה מדגישה ביתר שאת את הנקודה האחרונה. המבחן בפתח והשגנו את סיכום הקורס הנכסף. עכשיו נשאר רק לסור לבית הדפוס הקרוב, להמתין בתור הארוך עם שאר הסטודנטים המתוסכלים, לשלם על כך סכום שעדיף להוציא על קפאין ולהתמודד על הדרך עם התקפי זעם וחרדה.

יוזמה חדשה מנסה לשים לכל זה סוף בשם הקהילתיות, הכלכלה והשיתופיות. הכירו את ניצן אורן שהקים את קבוצת הפייסבוק בעלת השם הברור "הדפסת עמוד או שניים תמורת עוגייה או פרי בתל אביב". "קרה לי לא מעט פעמים שהייתי צריך להדפיס משהו ולא היה לי איך, וזה מעצבן", מספר אורן. "לילה אחד לא נרדמתי וזה פתאום פשוט עלה לי. הייתי חייב להוציא את זה לפועל באותו הרגע. אני כבר הרבה זמן מתעסק במחשבות על טכנולוגיה, שיתופיות, קבוצות ואיך הכל עובד יחד, אז מדי פעם עולים רעיונות".

אתה לא חושש מהתנכלויות מצד לובי בתי הדפוס?

"אני לא מפחד מאף אחד, הרי כל מונופול סופו ליפול".

שירות התן וקח נראה פורח והתגובות החיוביות לא מאחרות לבוא. מ' משכונת מעוז אביב (שהעדיפה ששמה המלא יישאר במערכת) הייתה מהראשונות ליהנות משירותי הקבוצה. "הייתי זקוקה לאיזה תיקון קטן בקורות החיים שלי ובהדפסה שלהם, אז פשוט כתבתי הודעה ופנה אליי בחור חמוד בשם ליאור שמאוד עזר לי. אחרי עשר דקות הגעתי אליו עם שוקולד טופיפי קטן כתודה. זה ממש הציל אותי כי הייתי צריכה את זה דחוף". האם אכן מדובר בתחילתו של פרק חדש בעולם הדפוס, או בניסוי פייסבוקי שייעלם בתהומות הנשייה? ימים ותקופות מבחנים יגידו.