למה ימי אימוץ הכלבים כבר לא יתקיימו בגן מאיר?

אחרי 17 שנים, ימי אימוץ הכלבים יעברו מגן מאיר לגן הכובשים. על פי עמותת חברים לחיים, המעבר מסכן את חייהם של הכלבים

גינת כלבים בגן מאיר (צילום: דין אהרוני רולנד)
גינת כלבים בגן מאיר (צילום: דין אהרוני רולנד)
4 באוקטובר 2018

זכות הנביחה: ימי אימוץ הכלבים בגן מאיר הם חלק משגרת ימי השישי התל אביביים ברחוב המלך ג'ורג', לצד פירות הפיקוס המעוכים והזיעה בין הסנדלים. בסוף השבוע הקרוב, לאחר 17 שנים של אימוץ כלבים בסיכון מדי שבוע, תיפסק הפעילות של עמותת חברים לחיים בגן מאיר. בעקבות עתירה של תושבים המתגוררים בסמוך לגן צומצמו בשבועות האחרונים שעות ימי האימוץ, וכעת הם יסגרו לצמיתות ויועברו למיקום אחר.

>> הדברים המוזרים שהמועמדים לראשות העיר מפרסמים ברשתות החברתיות 

"התחילו תלונות של השכנים שלא יכלו כנראה לסבול את הנביחות של הכלבים", מספרת גלילה אבן־חן (66), מנהלת עמותת חברים לחיים. הדיירים הגישו עתירה נגד העירייה, שנתנה את ההיתר לנהל את ימי האימוץ בגן מאיר, ולאחר דיון בבית המשפט המחוזי הוחלט להעביר את ימי האימוץ לגן הכובשים כפתרון זמני. "אני לא רוצה לעזוב את גן מאיר כי אני יודעת שיומתו הרבה כלבים. כל מקום אחר הוא לא מרכזי מספיק", מוסיפה אבן־חן. "אנחנו מנסים להשאיר את הכלבים בכלבייה שלנו ככל שניתן, אבל אם אחוזי האימוץ יירדו לא יהיה לנו מקום להכיל את כולם וזה יגרום להמתה של כלבים חסרי ישע".

גורים בגן מאיר (צילום: באדיבות אדופט)
גורים בגן מאיר (צילום: באדיבות אדופט)
יום האימוץ (צילום: באדיבות אדופט)
יום האימוץ (צילום: באדיבות אדופט)

הפסקת ימי האימוץ בגן מאיר מגיעה לאחר כישלון הפשרה לקיים את הפעילות בתוך הגן עצמו. "התושבים התלוננו לעירייה ומתלוננים על בסיס קבוע. פקחים מגיעים שלוש פעמים ביום אימוץ ולא נותנים לנו להציל עוד כלבים", מסבירה נעמה גפן (15), המתנדבת בעמותת חברים לחיים כחמש שנים. "כל כלב שנובח אנחנו מנסים להרגיע אותו, אבל כלבים נובחים, מה לעשות. אני מבינה שזה מוביל לאי נעימות אבל אפשר להתחשב במטרה – אנחנו רק רוצים להציל את הכלבים האלה ממוות ולמצוא להם בית חם". אבן־חן ביקשה כמה פעמים מעיריית תל אביב־יפו לסייע במאבקה ולהזיז את גדר הגינה כדי שהפעילות לא תפריע לתנועת הולכי רגל על המדרכה. "לא נפריע לא לדיירים ולא להולכים על המדרכה, ובצורה כזאת הכלבים יהיו נראים לעין ויעלו הסיכויים לאימוץ", היא אומרת. העירייה לא נעתרת להצעתה, וימי האימוץ יתרחשו בגן הכובשים עד לדיון מחודש בבית המשפט, שייערך לאחר תקופת ניסיון של שבועות ספורים.

עיריית תל אביב־יפו מסרה בתגובה: "העירייה לא יזמה כל פעולה להפסקת פעילות אימוץ הכלבים בגן מאיר, יתרה מכך – העירייה רואה בפעילות האימוץ ערך חברתי ואישרה לעמותה לפעול בגן מאיר מתוך ראייה זו. הסיבה למעבר הפעילות מגן מאיר היא עתירה מינהלית שהוגשה כנגד העירייה מטעם דיירים הסמוכים לגן מאיר בגין מטרדי רעש הנגרמים כתוצאה מפעילות העמותה. במסגרת הדיון בבית המשפט בעתירה ובהסכמת הצדדים – העמותה המאמצת, הדיירים והעירייה – שקיבלה תוקף מבית המשפט, נעשה ניסיון למצוא חלופות מיקום אחרות לפעילות האימוץ, במטרה לייצר איזון נכון ומניעת מטרדים".