בלי עין הרע: יום אימוץ לחתולים שחורים ייערך בדיזינגוף סנטר

לא קל להיות חתול, אבל אם אתה חתול שחור , זה קשה בהרבה. ביום שישי ייערך יריד אימוץ מיוחד לחתולים שמופלים לרעה בגלל הצבע שלהם. תשאירו את האמונות התפלות מאחור, ובואו להציל אותם

חתול שחור. צילום: שאטרסטוק
חתול שחור. צילום: שאטרסטוק
2 בנובמבר 2017

במשך דורות סובל החתול השחור מדימוי רע ואפלולי. התגלמות של נשמות רעות, זיהוי עם מאגיה, כישוף ועבודת השטן – כל אלה יוחסו בתרבויות קדומות לחתולים השחורים. אבל לא רק בתרבויות קדומות לוקים בדעות קדומות. גם היום החתול השחור מתקשה למצוא בית עקב אמונות סרק. בבתי המחסה נשארים מאחור המוני חתולים שחורים, ובעוד שגם גורלם של הבהירים אינו מובטח – סיכוייהם להינצל גבוהים בהרבה.

במטרה לגרום לתל אביבים להתאהב מחדש ביצורים השחורים והמתוקים ולהשאיר מאחור את שלוש היריקות ושאר האמונות התפלות, עמותת SOS חיות תערוך ביום שישי הקרוב (3.11) יום אימוץ מיוחד בדיזינגוף סנטר שיוקדש אך ורק לחתולים שחורים. "לצערנו הרב בעלי חיים שחורים מופלים לרעה", אומרת נטלי סימונוב, מנהלת יחידת החתולים בעמותת SOS. "לחתולים שחורים הרבה יותר קשה למצוא בית מאמץ, ולכן החלטנו ליזום אימוץ שיפריך את המיתוסים ולשפר את שיעור האימוצים".

מופלים לרעה בגלל צבעם. צילום: שאטרסטוק
מופלים לרעה בגלל צבעם. צילום: שאטרסטוק

 

סימונוב מסבירה שלא רק שנוטים פחות לאמץ את החתולים הללו, הם גם חווים יותר התעללויות. גם בצער בעלי חיים מזהים את התופעה, וטוענים שהיא שרירה וקיימת גם לגבי כלבים שחורים. "הסטטיסטיקה מראה שבעלי החיים השחורים שוהים זמן רב יותר בבית המחסה", מספר גדי ויטמר מצער בעלי חיים. "הסיבות אינן מובנות לנו כלל. זה לא הגיוני שאנשים חיים בדעות קדומות עתיקות".