בדל של תקווה: מבצע לאיסוף בדלי סיגריות מחוף הים יתקיים בתל אביב

חוץ מחול, בדלי הסיגריות הם אחד הדברים הכי נפוצים על חוף הים. קבוצה של תושבים שאכפת להם החליטה לקיים מבצע ולאסוף אותם, כדי להפוך את החוף לקצת יותר נקי

5,000 הבדלים שנאספו במבצע הקודם מחוף ירושלים (צילום: ג'וליאן מלצר)
5,000 הבדלים שנאספו במבצע הקודם מחוף ירושלים (צילום: ג'וליאן מלצר)
8 באוגוסט 2018

 

מבצע איסוף בדלי סיגריות יתקיים מחר (חמישי) בחוף בוגרשוב בתל אביב. בדלי הסיגריות בתל אביב נמצאים בכל מקום; על רצפות הברים, על מדרכות הרחובות, ליד עצים, תחנות אוטובוס וכמובן בחופי הים. תושב תל אביב, ג'וליאן מלצר (23), החליט לקחת את העניינים לידיים (ומשם אל הפח) וארגן את המבצע. זו הפעם השנייה שהאירוע קורה, כשבפעם הקודמת נאספו 5,000 (!) בדלים על ידי 15 אנשים.

>> מבצע הניקיון של הקהילה הפיליפינית בתחנה המרכזית
>> האנשים שמצילים מזון משוק הכרמל לפני שהוא נזרק

"זה התחיל מזה שהייתי בחוף וראיתי את כל הזבל שיש שם", מספר ג'וליאן. "לקחתי שקית והתחלתי לאסוף את הזבל אל הפח. ראיתי שאנשים בחוף התחילו לחקות אותי והבנתי באותו רגע שיש לי כוח להשפיע לטובה". התובנה הזו הובילה אותו לפתוח עמוד איוונט בפייסבוק ולקרוא לחבריו ולזרים להצטרף אליו ולעזור במבצע. "הגיעו 15 איש ואספנו יחד 13 בקבוקים מלאים בבדלים. אז זה קרה בחוף ירושלים ומחר זה יהיה בחוף בוגרשוב".

גם ילדים יכולים! איסוף בדלי הסיגריות בחוף ירושלים (צילום: ג'וליאן מלצר)
גם ילדים יכולים! איסוף בדלי הסיגריות בחוף ירושלים (צילום: ג'וליאן מלצר)
צוות איסוף הבדלים
צוות איסוף הבדלים
מלצר, שמתעסק בעשייה חברתית בכל מיני נושאים, הגדיל ופנה לבעלי המסעדות באזור ושאל לדעתם. "הם ממש התלהבו והחליטו לתרום גם פרסים. שוברים לארוחות בוקר, שייקים וכדומה. זה נורא שימח אותי שהם אהבו את הרעיון". כל הבדלים שייאספו יהפכו בסופו של דבר למיצג אמנותי.

רוצים להגיע לעזור באיסוף בדלי הסיגריות?