אריאל ברונז קשר את עצמו לאנדרטת השואה – ועוכב לחקירה

לרגל יום השואה הבין לאומי אזק את עצמו המחזאי והיוצר הפרובוקטיבי אריאל ברונז לאנדרטת השואה בכיכר רבין, אקט שנגדע עם הגעתה של המשטרה למקום. משטרת ישראל בתגובה: "נמשיך לאפשר את חופש הביטוי בהתאם לחוק"

אריאל ברונז אזוק לאנדרטה בכיכר רבין. צילום: יח"צ
אריאל ברונז אזוק לאנדרטה בכיכר רבין. צילום: יח"צ

הבוקר (יום א') אזק את עצמו בצווארו במאי התיאטרון, המחזאי והאמן האקטיביסט אריאל ברונז לאנדרטת השואה בכיכר רבין בעירום חלקי. זאת, לדבריו, לרגל יום השואה הבין לאומי וכמחאה על יחסה של מדינת ישראל לניצולי השואה. בעמוד הפייסבוק שלו כתב ברונז: "השנה, ביום השנה ה–74 לשחרור אושוויץ, אני נועל את צווארי ל'אנדרטה לשואה ולתקומה' של יגאל תומרקין, בכיכר רבין. זהו אקט של מחאה הזועק את זעקתם של כל ניצולי השואה, וכל הקורבנות האחרים, שצווארם כבול בידי ממשלת ישראל והחברה הישראלית. כיצד אנו, כחברה וכמדינה, רשאים להתקשט בשואה, שעה שאת ניצוליה אנו מפקירים, ואת לקחיה איננו לומדים? (…) פסל שעוצב ככלא שנפרץ, הפך לקישוט בכיכר העיר, בבירתה התרבותית-נהנתנית של אומה כובשת".

עוד כתבות שיעניינו אותך:
ביקרנו ב"סט" הפורנו של אריאל ברונז לבני גיל הזהב
המתקפה על התרבות תהפוך אותה לנשכנית יותר
ההצגות והיוצרים הכי נועזים בתיאטרון הישראלי

ברונז, שזכה בשנה האחרונה בפרס רוזנבלום מטעם העירייה והוכתר לאמן מבטיח, ידוע במחאותיו הפרובוקטיבית כנגד המפעל הציוני בכלל ושימושיו בסמלי השואה בפרט. כפי שהעיד בנוסף בעמוד הפייסבוק שלו, לפני שנתיים קשר עצמו לשולחן במשרדה של יו"ר קרן הרווחה לניצולי שואה. "בשנה שעברה נעלתי את צווארי ל'מנורה', שפוסלה בידי ניצול השואה בנו אלקן, וניצבת מול כנסת ישראל", כתב.

(מתוך עמוד הפייסבוק של אריאל ברונז)

לפני שעה קלה נודע כי במהלך האקט חש האמן ברע, פונה לאיכילוב ומשם נלקח למעצר על ידי המשטרה, שחיכתה להתאוששותו על מנת לפתוח בחקירה.

ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לנטען, החשוד לא נעצר אלא עוכב לחקירה במשטרה בחשד להפרת הסדר ויצירת בהלה בציבור. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות המתנהלות, אולם נציין כי משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכל אדם באשר הוא ובלבד שזו תתבצע בהתאם לחוק".