"אני עומד עם השלט, מוקף בזומבים שעברו כישוף ואומר להם את האמת"

אלון סברוני, 60, גרוש + 1, נהג משאית ואקטיביסט נגד ברית מילה. אתם בטוח מכירים אותו משיטוט בשישי בצהריים ברחובות העיר, עכשיו הוא מסביר את האג'נדה שלו 

אלון סברוני (צילום: איליה מלניקוב)
אלון סברוני (צילום: איליה מלניקוב)
6 בדצמבר 2018

 

שם: אלון סברוני

גיל: 60

עיסוק: נהג משאית, אקטיביסט נגד ברית מילה

סטטוס: גרוש + 1

מה גרם לך להתחיל להפגין?
"קיבלתי הזמנה לברית של קרובת משפחה והייתי מופתע, כי אנחנו משפחה חילונית ואנחנו לא נימולים. ניסיתי לשכנע אותה ואת משפחתה לא לעשות את זה ומפני שלא הצלחתי התחלתי לקרוא על זה וגיליתי שמדובר בפרופגנדה. ככל שהמשכתי בקריאה הרגשתי שנכשלתי בהגנה על אותו תינוק. הבנתי שאני חייב לצאת בכוחות עצמי להילחם נגד זה. בהתחלה פעלתי באינטרנט ובשנת 2014 בערך הדפסתי חולצה שהכיתוב שלה אומר שאני נגד ברית מילה והתחלתי ללכת איתה. פחדתי, אבל כשהתחלתי השמים לא נפלו".

לכל מקום אתה הולך עם החולצה?
"אני לא יוצא מהבית בלי החולצה הזאת, גם לסופר ולדואר, או שלא מתייחסים לזה או שמתעניינים ומקשיבים. לפני כמה ימים הייתי בסופרמרקט שבו כל הקופאיות מכירות אותי כבר, אבל פתאום היה רגע שבו כולם התאספו והעברתי להם הרצאה ואנשים היו בהלם. לקח לי הרבה זמן ללמוד איך לדבר עם אנשים על הנושא".

איפה הייתה ההפגנה הראשונה?
"בכיכר רבין בהפגנה נגד תרבות האונס. באתי במכנסי ג'ינס ושלט שכתבתי עם טוש, ומאז התחלתי לעשות את זה באופן קבוע והשתכללתי. קניתי מיקרופון, טייפ מנהלים ולאחר מכן גם שמתי מצלמת גו פרו על הראש. אני מקליט כל הפגנה כי השיח ברחוב מעניין, אבל בגלל שאני לא יודע לערוך אני מקווה יום אחד למצוא מישהו שיעזור לי לטפל בחומרים".

איך התגובות?
"פוגשים המון צדדים של אנשים, כמו גבר שכל החיים סבל מברית המילה וחיבק אותי ואמר 'כל החיים אני הולך עם הרגשה כזאת, דפקו לי את כל החיים' וכמו נשים שאמרו 'חבל שלא פגשתי אותך כשהייתי בהיריון'. יש גם אלימות ובריונות רחוב, אבל אני מרגיש עוצמה, אני עומד עם השלט ומוקף באנשים שעברו היפנוזה, כמו זומבים שעברו כישוף ואומר להם את האמת. הם לא יכולים להתמודד עם זה ולא יכולים להשתיק אותי. תמיד כשאני חוזר בחושך מההפגנות ועובר בסמטאות זה מפחיד, וככה מרגישה כל אימא שצריכה לעשות את הברית מילה לבן שלה – היא מרגישה עוינות ואיבה נבהלת וקופאת".

מה אתה מסביר ברחוב?
"אני מסביר לבחורות צעירות שהאדם הכי מסוכן לילד שלהן הוא בן זוגן הנימול, כי יש לגברים נימולים טראומה פסיכוסקסואלית, יש להם דחף אובססיבי נקמני שהבן שלהם לא יהיה שלם כי הם בתוך תוכם יודעים שהם פגועים מהברית מילה והם מעבירים את הטראומה לבן שלהם – זו החבלה הנפשית של הגבר הנימול. הנשים הן אלו שיצליחו למנוע את ברית המילה כי הן הולכות עם איברי מין שלמים, אבל כרגע הפחדים שהן למדו בחברה על מחלות ואסתטיקה משפיעות יותר, יש להן חשש פתולוגי מאיבר המין הטבעי הגברי".

מה הכי תל אביבי בעיניך?
"סחבקיות. היה לי לא מזמן אורחים מחו"ל והסתובבתי איתם בעיר והרגשתי בבית, יש ביטחון לדבר עם כל בן אדם".