לאהוב את אנה: בר האנה לולו ביפו סוגר את שעריו

אחרי שמונה שנות פעילות, אנה לולו, הבר היפואי שהפך לסמל לדו-קיום סוגר את הבסטה. למה זה קורה, מתי והאם הם מתכוונים לפתוח מקום חדש?

אנה לולו (צילום: בן פלחוב)
אנה לולו (צילום: בן פלחוב)
9 בינואר 2019

 

בר האנה לולו ביפו סוגר את שעריו, כך הודיעו אמש (רביעי) הבעלים בהודעה בעמוד הפייסבוק והסבירו את ההחלטה: "אחרי 8 שנים משוגעות אנחנו צריכים לספר לכם בלב כבד שהאנה לולו במיקומו הנוכחי ייסגר בסוף החודש. זאת לא החלטה קלה. כמו שחלקכם יודעים, השכונה שלנו הפכה לאזור מגורים של אנשים עשירים מאוד. אנחנו מוצאים את עצמנו מבלים ימים ולילות בהתעסקות משעממת עם שכנים, משטרה ורשויות עירוניות איזה בזבוז אנרגיה! אז החלטנו ללכת על דרך אחרת".

>> האם הפוליטיקה חוזרת לסצנת חיי הלילה?
>> לראשונה בעולם – Happy Hour לנשים במחזור

"יש לנו המון זכרונות; כל כך הרבה ריקודים, שיחות שתויות, מביכות ומרנינות, כל כך הרבה מוזיקה", נכתב בעמוד הפייסבוק של האנה לולו. אבל, יחד עם העצב, יש גם נקודת אור להמשך. "עד כמה שאנחנו עצובים על היציאה מהמאורה המיוחדת שלנו, אנחנו גם מתרגשים מאוד מהדרך החדשה שנפתחת לפנינו. זה לא סוף הסיפור של הלולו. העתיד מלא הזדמנויות ואנחנו הולכים לעבוד קשה כדי להחזיק את הקהילה הזאת חיה ומאוחדת".

אנה לולו (צילום: בן פלחוב)
אנה לולו (צילום: בן פלחוב)

האנה-לולו, הפך לאורך שנות פעילותו לסמל לדו-קיום, גם אם לא במתכוון. בחמש השנים הראשונות ניהלו אותו אילנה ברונשטיין ובן זוגה ניב גל ולפני שנים העבירו את המושכות למרואן הואש, ולדיסלב בורשבסקי וראובן רייס.  בראיון כאן אמרו לנו: "תמיד משתמשים במושג דו קיום עם האנה לולו, ומבחינתי זה לא מה שאנחנו עושים פה, אני לא חושב שיש דו קיום, אלא שיש מרחב משותף של כולם. אנחנו נמצאים ביפו ומשהו נוצר עם הזמן. והכי חשוב: we welcome everyone".

דלתות הבר תהיינה פתוחות בשבועות הקרובים עד מסיבת הסיום שתתקיים ב-8 בפברואר. "בואו תגידו שלום, תרקדו תשתו ותדברו איתנו על העתיד. 'ערבז דו איט בטר' בייבי!".