דור רפאלי, תרשום: 7 אפליקציות שיכולות להרוס לכם את החיים

האח של וחבריו ב"שלנו" ישיקו בקרוב את "טרול" – אפליקציה שתשלח מסרים אנונימיים למי שנמצא בקרבתכם. חשבנו על עוד שבע אפליקציות שיכולות להיות מזעזעות לא פחות

אפליקציית בליינדספוט
אפליקציית בליינדספוט
16 בינואר 2017

 

היום פורסם שדור רפאלי, האח של ומי שעומד מאחורי אפליקציית הזוועות "בליינדספוט", מתכנן להשיק בקרוב אפליקציה נוספת, גם היא שנויה במחלוקת. שמה של האפליקציה – TROLL – בהחלט מסגיר את מטרתה: לפי הפרסומים, מדובר בפלטפורמה שתאפשר למשתמשים לשתף את מחשבותיהם באנונימיות עם אנשים סביבם, על בסיס קרבה גאוגרפית. כך, אם אתם נמצאים בישיבה בעבודה, מי שנמצא לידכם יוכל לספר לכם כמה מכוערים אתם הבוקר, ואתם לא תדעו במי מדובר (אבל כן תדעו שהוא ממש קרוב אליכם). אחרי הקמפיין התקשורתי שהביא לסגירת "בליינדספוט" בשנה שעברה, אפשר לנחש שרפאלי ושותפיו העסקיים לקבוצת "שלנו" יודעים בדיוק מה האפקט התקשורתי שיתעורר עם השקת האפליקציה, ואולי גם מחכים לו. כדי לחסוך ליזמים זמן ואנרגיה, החלטנו לרתום את עצמנו ולהציע להם עוד שבע אפליקציות שיהרסו לאנשים את החיים.

"ספוילי" – האפליקציה שתספר לכם איך נגמר הפרק

חודש יולי הגיע, וההמתנה הבלתי סבירה לעונה החדשה של "מסעותיה של בריטני ספירס עם דרקונים" הגיעה. חיכיתם לפרק כל השבוע, וברגע ששילבתם את המילים "משחקי הכס" בשיחה עם חבר בווטסאפ או במסנג'ר של הפייסבוק בשעות הבוקר – תקבלו התרעת פוש שמרכזת לכם את כל הסודות הגדולים של הפרק שעומד להסתיים, ויהרוס לכם את כל היום (והפרק). שזה בערך כמו שתהיה הלוחם הכי טוב בשבע הממלכות ואז יכרתו לך את היד.

"דרימר" – האפליקציה שתזכיר לכם את הזכרונות הכי רעים שלכם רגע לפני השינה

היום הארוך נגמר, גררתם אצלכם למיטה, מתים להספיק לתפוס כמה שעות של שינה לפני שעוד יום מייגע מתחיל. ברגע שתכוונו את השעון המעורר באייפון, האפליקציה תשלח לכם תזכורת לאירוע מזעזע שקרה לכם בעבר – טראומה של ממש, והכל כדי להבטיח שלא תוכלו לישון טוב. כמו On This Day של הפייסבוק, רק עם זכרונות טראומטיים. בעצם, זה בדיוק כמו On This Day של הפייסבוק.

"אקס-ויסיניטי" – האפליקציה שתספר לכם שהאקס נמצא ממש בקרוב. ועם מי

סוף סוף הצלחתם להתאושש מהפרידה ההיא, ואתם מצליחים להוציא את עצמכם מהבית. ברגע שאתם מתכננים לצאת, האפליקציה תשלח לכם אסמס שיסביר לכם איפה בדיוק נמצא האקס שאתם רוצים-ולא-רוצים להיתקל בו, וגם יספר לכם עם מי הוא נמצא – ובפרט אם מדובר במישהו אטרקטיבי. הכל כדי שתחזרו מתחת לשמיכה.

"חכה חכה" – האפליקציה שתעזור לחברים להתארגן לדפוק לכם מכות

עד היום האפליקציות של שלנו גרופ התמקדו בגילאים הצעירים, ואין סיבה להפסיק עכשיו. "חכה חכה" תשמש כרשת חברתית לאלימות, כשתאפשר לחברים לעקוב אחרי המסלול היומי של נערים מהבית לבית הספר ובחזרה, תקל על בחירת מיקום ומועד מוסכמים, כדי לבוא ולנקום על משהו לא באמת נורא שעשית.

“iFat” –  האפליקציה שתבאס לכם את הארוחה

חזרתם מהעבודה, התרווחתם על הספה, והזמנתם לכם את הקיסרית החדשה, מזילים ריר מקצת קומפורט פוד לנפש עייפה. iFat תשלח לכם מיד התראה ובה תציין את כמות הקלוריות במנה הצפויה. סו מאץ' פור קומפורט הא?

"NoMail" – האפליקציה שתעדכן אתכם שפספסתם חבילה

הטוניקה שהזמנתם באינטרנט וחיכיתם חודשים ארוכים עד שתגיע סוף סוף כאן – וכל מה שצריך זה שהשליח של הדואר יביא את החבילה אליכם הביתה. ברגע שתקפצו לחמש דקות לקפוץ סיגריות, NoMail תשלח לכם אסמס לפיו בדיוק פספסתם את השליח של הדואר, ותעדכן אתכם שהחבילה תחכה לכם אחרי שעות של ייסורים בתור בדואר. אה בעצם זה בדיוק, אבל בדיוק, מה שהדואר עושים.

"ארי הרו" – האפליקציה שתפיל לכם את האימפריה

החלטתם להמשיך ולחתור לחיסול התקשורת החופשית בישראל, ורקמתם מזימה עם המוציא לאור של העיתון החשוב בישראל כיצד לקעקע גם אותו. באקט מבריק, החלטתם שנכון גם להקליט את השיחות הללו, כי היי – מה כבר יכול להשתבש. "ארי הרו" תגרום לכך שכשהיא תיתפס על המשטרה בשל חשדות אחרים – כל ההקלטות יגיעו לידי המשטרה, יעמידו בסימן שאלה את המשך הקריירה הפוליטית שלך (ואולי אף מעבר לזה), ומנגד יבנו את הקריירה של גיא פלג.