"העירייה אמרה – תבחרו אם להשאיר ילדים בגן בידיעה שהוא לא בטיחותי"

בשבוע שעבר נסגר אשכול הגנים מלצ'ט בלב העיר, לאחר שניזוק בסופה. הוא אמור היה להיפתח הבוקר, אלא שבפגישה שנערכה במקום בין נציגי העירייה להורים הם נאלצו לבחור, לטענת אחד ההורים: להעביר את הילדים למסגרות מרוחקות – או לקחת אחריות על תקלה שגילו עליה באותו יום

אשכולית הגנים ברחוב מלצ'ט. צילום: איליה מלניקוב
אשכולית הגנים ברחוב מלצ'ט. צילום: איליה מלניקוב
30 באפריל 2018

מגלגלים את האחריות להורים: לאחר שבשבוע שעבר נאלצה העירייה לסגור את אשכול הגנים ברחוב מלצ'ט בלב העיר – ולא הודיעה על כך להורים מבעוד מועד, מוסיפה העירייה, לטענת אחד ההורים לילדים בגן, חטא על פשע בהמשך הטיפול במחדל. תחילה היא הבהירה להם שהליקויים בגן, שנגרמו בשל סופת האביב בשבוע שעבר, יוסדרו במהלך סוף השבוע, כך שהלימודים בגן יתחדשו כרגיל ביום ראשון. אלא שאתמול בבוקר, בעת ישיבה שהתקיימה בין ההורים לעירייה, הבהירו גורמים באגף הבינוי, לטענת אחד ההורים, כי עליהם לבחור – או שיועברו למסגרת חלופית, על כל המגבלות שבכך, או שישאירו את הילדים במבנה הנוכחי – בידיעה שיש בו סכנה בטיחותית.

עוד כתבות מעניינות: 
גן הילדים הוצף ונסגר, לא הודיעו להורים
5 מוזיאונים תל אביביים קטנים ששווה להכיר
השטחים בתל אביב בהם מותר להדליק מדורות

האופציה הראשונה – העברת הילדים למסגרת חלופית – בעייתית עבור ההורים, שכן היא מצריכה את פיזורם של הילדים באשכולות שונים ברחבי העיר, המרוחקים משכונת מגוריהם ולעתים כך שגם תיגרם צפיפות בכיתות. האופציה השנייה שהוצגה להורים, נטען, היא להשאיר אותם בגן הלא בטוח – מסיבות שאגב אינן הנזקים שנגרמו בשבוע שעבר. "נציג מאגף הבינוי אמר לנו: 'אתם רק צריכים לקחת בחשבון שאם יש שריפה, הילדים צריכים להתפנות במהירות', כי מסתבר שלא קיימת באשכול מערכת כיבוי אש", אומר עילם טייכר, אב לילדה באשכול. "הנציג גם רמז בצורה בוטה כי אנחנו ההורים חסרי אחריות כי אנחנו מאפשרים לילדים לתלות ציורים על קירות הגנים, דבר שלטענתו מהווה סיכון כאשר נתלים על קירות שעשויים מחומר דליק".

אשכול הגנים ברחוב מלצ'ט. צילום: איליה מלניקוב
אשכול הגנים ברחוב מלצ'ט. צילום: איליה מלניקוב

בעירייה הבטיחו להורים שיערכו עמם פגישה נוספת בשבוע הקרוב, בנוכחות גורמים רלוונטיים מטעם העירייה, על מנת לנסות למצוא פיתרון. הפעם ההורים כבר סקפטיים. "אם העירייה ידעה על הליקויים ותכננה לטפל בהם בכל מקרה, הייתה אמורה להיות להם תוכנית מה לעשות עם הילדים", אומר טייכר. "מה אמורות לעשות אמהות חד-הוריות שצריכות עכשיו להביא את ילדיהן בני החמש לגנים המרוחקים יותר מקילומטר מביתן? איפה ההתחשבות בהן?".

עיריית תל אביב מסרה בתגובה: "אתמול התקיימה פגישה באשכול מלצ'ט של נציגות ההורים בנוכחות גורמים מקצועיים האחראים על תחום הבטיחות והבינוי. ההורים עודכנו שמתוכננת החלפה מלאה של הגג וכן שיפוצים משמעותיים נוספים כגון מדרגות חירום ומעלית", כך נמסר מעיריית תל אביב. להערכת גורמים בעיריה, עבודת החלפת הגג תימשך כארבעה חודשים סך הכל וכי במהלך עבודות הבינוי בפועל, הילדים לא יוכלו לשהות במבנה, ופעילותם תועתק לכיתות גן חלופיות. עוד הוסיפה העירייה בתגובתה למערכת Time Out "עד לתחילת עבודות הבינוי יבוצעו עבודות איטום קלות ולאחר קבלת אישור מממונה בטיחות – ישובו הילדים לפעילות רגילה במבנה". זאת ועוד, מסרה עיריית תל אביב כי עד להשלמת העבודות הקלות והצגת אישור הבטיחות בימים הקרובים – ישהו הילדים בכיתות החלופיות שכבר אותרו, אשר נמצאות בתחומי מרכז העיר.