באה ברע: שישה דברים שכבר ביאסו אותנו ב-2017

משלמים יותר על המוניות והסיגריות, חוטפים דוחות באיילון, ואפילו הלוטו לא מה שהיה: היא עוד לא איתנו יממה, וכבר מצאנו כמה סימנים לפיהם השנה החדשה היא בבחינת 2016 ב'

מפה ומשם. צילום: ShutterStock
מפה ומשם. צילום: ShutterStock
1 בינואר 2017

 

השנה שכל-כך נהנינו לקרוא לה הנוראה מכולן באה אל סיומה אתמול, וכולנו מלאי תקוות ש-2017 תהיה טובה מקודמתה. וזה לא אמור להיות קשה. עם זאת, ולמרות שמצאנו כמה סימנים שכבר ביומה הראשון 2017 מתעלה על קללת 2016, הבוקר נחתו עלינו מספר גזרות שגורמות לנו להסתכל בחשדנות של ממש על השנה החדשה. מה ביניהן?

גט החלה לגבות דמי הזמנת מונית גם באמצע השבוע

החברה שהצילה אותנו מניסיונות נואשים לתפוס מונית בגשם, הביאה עמה ב-2013 גם בשורה בכל הנוגע לעלות הנסיעה, כשהודיעה על ביטול דמי ההזמנה. בהמשך היא החזירה את דמי הנסיעה, על נסיעות בסופ"ש בלבד, והחל מהשבוע הבא היא גם מחזירה את דמי ההזמנה לכל הנסיעות שיוזמנו מראש בשעות השיא בבוקר ובערב (07:00-10:00 ,15:00-19:00). המשמעות לנוסעים? 4.60 שקלים על כל נסיעה בשעות האלה. ב-Gett מסבירים שההעלאה היא בשל התעצמות הפקקים ברחבי הארץ, שהעלתה את זמן ההגעה ללקוח – כך שהנסיעה בהזמנה הפכה ללא-משתלמת לנהגים. גביית דמי ההזמנה, מקווים בחברה, צפויה לגרום לכך שנהגים לא יימנעו מנסיעות בהזמנה בשעות השיא. עוד ביקשו להבהיר בחברה שאין כוונה להתחיל לגבות דמי הזמנה בשעות שאינן שעות השיא.

פיליפ מוריס מעלה את מחירי הסיגריות

המשווקת הגדולה ביותר של סיגריות בישראל, החולשת על 60% מהשוק, לרבות המותגים מרלבורו, L&M, פרלמנט ונקסט, העלתה היום את מחירי הסיגריות והטבק לחנויות ולעסקים. מחירה של כל קופסה שנמכרה לחנויות עלה בשקל אחד, מחיר פאקט עלה בעשרה שקלים, ומחיר חבילת טבק לגלגול עלה בשני שקלים. אף שלא מתחייב שהעסקים יעלו את מחירי הסיגריות לצרכנים – נראה שההעלאות יגולגלו ישירות אל המעשנים. מפיליפ מוריס ישראל נמסר כי "השינויים במחיר נובעים משיקולים מסחריים". 2017, זה כבר מריח רע.

מצלמות אכיפה חדשות בנתיבי איילון החלו לפעול

החל מהבוקר, כל מי שנוסע שלא כדין בנתיב התחבורה הציבורית בנתיבי איילון, בין מחלף חולות למחלף חולון, בין השעות 06:30 ל-10:00 בבוקר, יחטוף מיידית דוח ויאלץ להיפרד מ-500 שקלים, בשל מצלמות אכיפה חדשות שנכנסו היום לפעולה. טוב, זה לא באמת רע, ואנחנו לגמרי בעד עדיפות לתחבורה הציבורית – אבל זה בהחלט מחייב זהירות. אגב, בשבועות הקרובים יופעלו מצלמות אכיפה אוטומטיות שהותקנו בנתיבי התחבורה הציבורית שבתל אביב – ברחובות אבן גבירול, אלנבי, דיזנגוף, נמיר, סלמה, קינג ג'ורג', המסגר ויהודה המכבי. ראו הוזהרתם.

מחיר הדלק עלה

אם מצלמות התחבורה הציבורית לא עשו את העבודה, אז הנה משהו שכנראה ישכנע אתכם לוותר על המכונית לעבודה: מחיר ליטר בנזין עלה הלילה ב-20 אגורות, והוא עומד כעת על 6.16 שקלים. המתעצלים לתדלק בעצמם, יאלצו להיפרד מ-19 אגורות נוספות על כל ליטר. תתמודדו. קחו מונית. אה, רגע.

ההפרשה שלכם לפנסיה גדלה. במעט

גם זו לא באמת בשורה רעה, אבל כן כזו שנרגיש: לצד הורדת מס ההכנסה, שמגדילה לכולנו את הנטו, יוגדלו ההפרשות של העובדים והמעבידים במשק לטובת החיסכון הפנסיוני. החל מהבוקר, כל עובד יפריש 6% מהמשכורת שלו לטובת החיסכון הפנסיוני (לעומת 5.75%, עד אתמול), בעוד שכל מעביד יתרום 6.5% נוספים (לעומת 6.25%, עד אתמול). אבל היי, כשתהיו זקנים תודו ל-2017 על זה.

המס על זכיות בלוטו ירד

לא מהמשכורת – וגם אל תבנו על אראלה. במטרה לצמצם את היקף ההימורים החוקיים בישראל, הועלה הבוקר המס על זכיות בתחרויות מפעל הפיס והטוטו ל-35% מהזכיות הגדולות (מעל ל-99 אלף שקל), לעומת 30%, עד אתמול. ובכל זאת, תסלחו לנו אם למרות שזכיתם הלילה בלוטו ב-12 מיליון שקל אנחנו מתקשים לרחם עליכם.

2017, תיזהרי מאיתנו. בואי בטוב.