חומות של תקווה: בית צעירים חדש נפתח בשכונת התקווה

אם נמאס לכם להעביר עוד תקופת מבחנים בדירה החנוקה שלכם או להוציא הון תועפות בבתי קפה, חלל הלמידה של בית הצעירים החדש "ורדיאל 17" יעשה את העבודה. ויש גם מסיבה תימנית

בית הצעירים ורדיאל 17 (צילום: אורי טאוב)
בית הצעירים ורדיאל 17 (צילום: אורי טאוב)
11 בפברואר 2018

התקופה השנואה על כל סטודנט הגיעה, ועמה גם הניסיונות לאתר מקום ראוי לבלות בו את רוב שעות הלמידה בלי לרוקן את חשבון הבנק. צעירים רבים מאסו בבתי הקפה והחלו להתקבץ בבתי הצעירים של העירייה שמפעילה יחידת הצעירים העירונית וכולל את מזא"ה 9 (הגדול והמוכר שבהם), יפת 83 והספרייה במגדל שלום. השבוע, לאחר תקופת הרצה, נכנס לתמונה גם ורדיאל 17 – ובעוד כחודשיים ייפתח בית צעירים נוסף בקריית שלום.

>>כל מה שצריך לדעת על שכונת התקווה

החלל החדש, שהוקם בבניין שעמד עד כה נטוש, יושב בלב שכונת התקווה ומציע חלל עבודה משותף וחינמי לרווחת הצעירים, שבינתיים רק ממשיכים לנהור לאזור. מלבד ספייס ללימודים, בית הצעירים צפוי גם לארח אירועים תרבותיים, הרצאות, ואפילו ייעוץ משפטי מוזל לשוכרי הדירות המתוסכלים.

"חלל בעל אופי צעיר ואלטרנטיבי". ורדיאל 17 (צילום: אורי טאוב)
"חלל בעל אופי צעיר ואלטרנטיבי". ורדיאל 17 (צילום: אורי טאוב)

"בתקופת המבחנים אנחנו מסבים את כל המקום לטובת הסטודנטים ומפעילים את ה'מחרשות' שבמסגרתן אפשר לבוא ללמוד כל יום, כל היום", מספר מנהל המקום, אבישי שפירא. "השכונה עוברת כל הזמן שינויים, ובמהלך תהליך שיתוף ציבור הבנו שרוב הצעירים פה זקוקים למקום מפגש, וזו הייתה המטרה העיקרית. התושבים מחפשים מקום להיפגש בו בערב, ללמוד בו ולצרוך בו תרבות". לדבריו, "אנחנו רוצים לתת בבית הצעירים את כל מה שרלוונטי לאנשים שנמצאים בשלב של התחלת החיים בעיר, וכיום בדרום-מזרח תל אביב אין מקומות שהצעירים יכולים לצרוך בהם תרבות. האירועים שנערכים בורדיאל 17 הם כאלו שגם מתייחסים לעבר התרבותי המפואר של השכונה – למשל הרצאה על צמח הגת, או סט די ג'יי של מוזיקה תימנית".

חרשן על הגג. ורדיאל 17 (צילום: ענבר מנינגר)
חרשן על הגג. ורדיאל 17 (צילום: ענבר מנינגר)

בכדי לחזק את האמנים הצעירים של דרום העיר, על עיצוב ובניית החלל בן שלוש הקומות היו אמונים עסקים מקומיים, בהם סטודיו מסור, JUNKTION ו-A.I.R. הציוד עצמו נרכש בעיקר מחנויות בשכונה או מעסקים בעלי ערך חברתי. "לפני כמה חודשים קיבלנו שיחת טלפון מהעירייה, הם סיפרו לנו על ורדיאל 17, מהרגע הראשון אהבנו את הרעיון של מיזם חברתי בשכונת התקווה", מספרים המעצבים תואר אבני ומתן אקרמן, בעלי סטודיו מסור. "מפה לשם התחלנו לצייר סקיצות ולעצב שלוש קומות של כיף עם אופי צעיר ואלטרנטיבי. בגג, למשל, שתלנו צמחי מים ודקלים בתוך חביות צבועות, כדי לא להסתיר את הנוף האורבני שמשתקף ממנו ובקומה הראשונה יצרנו אזור נוחות שבו אפשר לנוח, להיות רגע בטלפון או סתם לקרוא ספר".

(צילום: ענבר מנינגר)
(צילום: ענבר מנינגר)
(צילום: אורי טאוב)
(צילום: אורי טאוב)